Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos dimenzija roditeljstva i kauzalnih atribucija postignuća s ciljnim orijentacijama srednjoškolaca (CROSBI ID 367735)

Ocjenski rad | diplomski rad

Veir, Sonja Odnos dimenzija roditeljstva i kauzalnih atribucija postignuća s ciljnim orijentacijama srednjoškolaca / Rončević Zubković, Barbara (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2011

Podaci o odgovornosti

Veir, Sonja

Rončević Zubković, Barbara

hrvatski

Odnos dimenzija roditeljstva i kauzalnih atribucija postignuća s ciljnim orijentacijama srednjoškolaca

Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti odnos dimenzija roditeljskog ponašanja, kauzalnih atribucija i ciljnih orijentacija u učenju kod srednjoškolaca. Istraživanje je provedeno na uzorku od 286 ispitanika oba spola, učenika drugih i trećih razreda srednje Medicinske škole i Elektrostrojarske škole u Varaždinu. Dobiveni rezultati ukazuju da djevojke percipiraju kako je u majčinu odnosu prema njima uočljivo prihvaćanje, dok mladići percipiraju kako je u majčinu odnosu prema njima više kontrole i odbacivanja. Što se tiče percepcije ponašanja očeva, mladići su u odnosu na djevojke više svjesni njihove kontrole i odbacivanja. Također su i više orijentirani na ciljeve učenja i izbjegavanja truda. Djevojke svoje postignuće u većoj mjeri pripisuju internalnim uzrocima, a mladići svoje postignuće u većoj mjeri pripisuju uzrocima koje ne mogu kontrolirati. Uspješni pripisuju svoje postignuće internalnim i stabilnim uzrocima u većoj mjeri nego neuspješni. Percipirane dimenzije prihvaćanja oca i majke značajno doprinose objašnjenju funkcionalnih kauzalnih atribucija školskog postignuća na uzorku djevojaka, dok percipirane dimenzije odbacivanja i kontrole oca značajno doprinose objašnjenju disfunkcionalnih kauzalnih atribucija školskog postignuća na uzorku mladića. Kauzalne atribucije uzroka značajno doprinose objašnjenju varijance ciljnih orijentacija u učenju na uzorku mladića, ali ne i djevojaka.

roditeljsko ponašanje; kauzalne atribucije; ciljne orijentacije

nije evidentirano

engleski

Relationship of dimensions of parental behavior and causal attributions of achievement with achievement goal orientations in highschool students

nije evidentirano

parental behavior; causal attributions; goal orientations

nije evidentirano

Podaci o izdanju

60

27.04.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Psihologija