Glazbena edukacija, reprodukcija, periodika i kritika u Hrvatskoj u drugoj polovici XIX. stoljeća (CROSBI ID 44351)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Majer-Bobetko, Sanja
hrvatski
Glazbena edukacija, reprodukcija, periodika i kritika u Hrvatskoj u drugoj polovici XIX. stoljeća
Glazbeno školstvo se uglavnom pokušava organizirati u okviru građanskih glazbenih i pjevačkih društava. Premda je glazbena škola u Karlovcu najstarija institucija te vrste u Hrvatskoj, prema postignutim rezultatima najistaknutije mjesto zauzima glazbena škola HGZ-a u Zagrebu. Ona je izravno pridonijela razvoju i afirmaciji hrvatske glazbene kulture, dajući inicijalno obrazovanje glasovitim izvođačima te potičući i razvoj pedagoške literature. U organizaciji glazbenog života gradova odlučujuću ulogu su imala glazbena društva, kako u promicanju hrvatske glazbe, tako i u upoznavanju hrvatske publike putem organizacije koncerata i gostovanja s europskim uglavnom klasičkim i romantičkim repertoarom. U drugoj polovici 19. st. počinju izlaziti i prvi hrvatski glazbeni časopisi: Sv. Cecilija, Gusle i Glazba, koji su bili kratkog vijeka. Kad izlazi iz okvira izvješća, onodobna se glazbena kritika zasniva na estetičkim i nacionalnim kriterijima. Na prijelomu stoljeća A. G. Matoš daje priloge autentične impresionističke kritike.
glazbena edukacija, glazbena periodika, glazbena kritika, glazbena reprodukcija, Hrvatska, 19. st.
nije evidentirano
engleski
Music education, rereproduction, periodicals and ciriticism in the second Half of the 19th century
nije evidentirano
music education, music periodicals, music crticism, music reproduction, Croatia, 19th century
nije evidentirano
Podaci o prilogu
649-653.
objavljeno
Podaci o knjizi
Hrvatska i Europa. Kultura, znanost i umjetnost, sv. IV. Moderna hrvatska kultura od preporoda do moderne (XIX. stoljeće)
Ježić, Mislav
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Školska knjiga
2009.
978-953-154-903-5