Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 540328

Primjena nastavnih medija u nastavi Prirode i društva


Škugor, Alma; Borić, Edita
Primjena nastavnih medija u nastavi Prirode i društva // Škola, odgoj i učenje za budućnost / Jurčević Lozančić, A ; Opić, S. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 397-405 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Primjena nastavnih medija u nastavi Prirode i društva
(The use of teaching media in science and society teaching)

Autori
Škugor, Alma ; Borić, Edita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Škola, odgoj i učenje za budućnost / Jurčević Lozančić, A ; Opić, S. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 397-405

ISBN
978-953-7210-41-0

Skup
5.međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima ECNSI 2011

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10-12.11.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Nastavni mediji; priroda i društvo; učitelji; aktivno i iskustveno učenje; Daleov stožac iskustva
(Teaching media; Science and Society; teachers; active and experiential learning; Dales cone of experience)

Sažetak
Sažetak - Cilj je provedenoga istraživanja bio ispitati koje nastavne medije najčešće primjenjuju učitelji oblikujući metodičke scenarije za nastavne sate Prirode i društva te postoji li razlika u primjeni istih između učitelja iz grada i sela. Sudionici istraživanja su učitelji iz Osijeka i Vinkovaca (N=31) te okolnih sela (N=29). Primijenjena je anketa u kojoj su učitelji procjenjivali na Likertovoj skali od 5 stupnjeva učestalost korištenja navedenih nastavnih medija. Za prikupljene podatke izračunati su osnovni deskriptivni pokazatelji (min, max, AS, SD), a za utvrđivanje statistički značajne razlike u primjeni nastavnih medija kod učitelja iz grada i sela koristio se t-test. Podatci su obrađeni pomoću računalnog programa SPSS. Rezultati pokazuju da učitelji najčešće koriste tekstualne nastavne medije, zatim modele, reljefe i makete. Učitelji iz grada češće koriste računalo i izvornu stvarnost u odnosu na učitelje sa sela. Dobiveni rezultati ukazuju da je nastava Prirode i društva predavačko-prikazivačka u kojoj nedostaje aktivnog i iskustvenog učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Edita Borić, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek