Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 540141

Struktura vrijednosnih orijentacija i hijerarhija vrednota učenika strukovnih škola


Vlah, Nataša; Lončarić, Darko; Tatalović Vorkapić, Sanja
Struktura vrijednosnih orijentacija i hijerarhija vrednota učenika strukovnih škola // Društvena istraživanja, 20 (2011), 2; 479-493 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Struktura vrijednosnih orijentacija i hijerarhija vrednota učenika strukovnih škola
(Structure and Hierarchy of Vocational School Students' Value Orientations)

Autori
Vlah, Nataša ; Lončarić, Darko ; Tatalović Vorkapić, Sanja

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 20 (2011), 2; 479-493

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Vrijednosne orijentacije; učenici strukovnih škola
(Value orientations; vocational schools students)

Sažetak
Oslanjajući se na prethodna istraživanja hijerarhije vrednota i zastupljenosti vrijednosnih orijentacija adolescenata, postavili smo dva cilja istraživanja: (1) utvrditi vrijednosne orijentacije reprezentativne podgrupe srednjoškolaca srednjih stručnih škola Primorsko-goranske regije i (2) dati doprinos istraživanju faktorske strukture i pouzdanosti Skale vrijednosnih orijentacija (Franc i sur., 2002.) na takvom uzorku. Na stratificiranom su grupnom uzorku od 760 učenika (M=17.5 godina ; SD=1.22 ; 41.2% učenica) u deset škola prikupljeni podaci te je eksploratornim metodama provjerena komponentna i faktorska struktura skale, pouzdanost skale i utvrđena hijerarhija vrijednosti i vrijednosnih orijentacija. Rezultati upućuju da se komponentna struktura upitnika primijenjenog na učenike strukovnih škola znatno razlikuje od strukture koje su na reprezentativnim uzorcima učenika svih srednjih škola utvrdili autori skale. Faktorskom analizom izdvojena su dva značajna faktora: (1) samoostvarujuća i konvencionalna vrijednosna orijentacija i (2) hedonistička vrijednosna orijentacija. Na vrhu hijerarhije vrijednosti učenika su ljubav, skladan život, obitelj, prijatelji i bliski prijateljski odnosi. Implicirana je potreba nadogradnje i rekonstrukcije ovog upitnika pri primjeni u stručnim srednjim školama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Ingrid Brdar, )
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vlasta Vizek Vidović, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka,
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Sveučilište u Rijeci

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • IBSS - The International Bibliography of the Social Sciences
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts