Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Konstrukcija skale percepcije važnosti učiteljskih kompetencija (CROSBI ID 367596)

Ocjenski rad | diplomski rad

Majić, Tatjana Konstrukcija skale percepcije važnosti učiteljskih kompetencija / Lončarić, Darko (mentor); Rijeka, Učiteljski fakultet u Rijeci, . 2011

Podaci o odgovornosti

Majić, Tatjana

Lončarić, Darko

hrvatski

Konstrukcija skale percepcije važnosti učiteljskih kompetencija

Program učiteljskog studija zasniva se na kompetencijama koje trebaju imati učitelji u svom profesionalnom radu. S ciljem osuvremenjivanja programa provedeno je istraživanje tijekom kojeg je osmišljena i kreirana Skala učiteljskih kompetencija (SUK). Cilj je također bio utvrditi metrijske karakteristike konstruirane skale te važnost koju pojedinim kompetencijama pripisuju različiti sudionici odgoja i obrazovanja u području razredne nastave: učitelji, ravnatelji i stručni suradnici te nastavnici na Učiteljskom fakultetu u Rijeci. U završnom dijelu istraživanja ispitanici su u formi odgovora otvorenog tipa dali dodatne savjete za unaprjeđenje razvoja kompetencija budućih učitelja razredne nastave. U istraživanju je sudjelovalo 374 sudionika iz 39 osnovnih škola Primorsko goranske županije, uključujući i nastavnike na Učiteljskom fakultetu u Rijeci. Sudionici su ispunili anketni upitnik koji je obuhvaćao demografske informacije, Skalu učiteljskih kompetencija i pitanja otvorenog tipa vezana uz učiteljske kompetencije. Utvrđeno je da konstruirana Skala učiteljskih kompetencija ima zadovoljavajuće metrijske karakteristike. Od svih kompetencija ispitanici su istaknuli metodičke kompetencije i praksu kao najvažnije elemente programa učiteljskog studija, dok su najmanje važnim procijenili metodološke kompetencije vezane uz kreiranje novih znanja iz područja odgoja i obrazovanja. Utvrđene su i razlike među skupinama ispitanika: ravnatelji i stručni suradnici su u pravilu davali više procjene važnosti gotovo svim istraživanjem obuhvaćenim kompetencijama u usporedbi s učiteljima i nastavnicima Učiteljskog fakulteta. U usporedbi s ravnateljima i stručnim suradnicima, učitelji veću važnost pripisuju kompetencijama potrebnim za rad s djecom s posebnim potrebama, kompetencijama vezanim uz razvoj vještina iz nastavnih predmeta Glazbene, Likovne kulture i Matematike. Također relativno su im važnije kompetencije vezane uz administrativne dužnosti i aktivnosti koje unaprjeđuju školu kao cjelinu. Nastavnici na Učiteljskom fakultetu relativno veću važnost pridaju kompetencijama vezanim uz poštivanje prava djeteta, prepoznavanje učeničkih vrijednosnih orijentacija, poticanje kritičkog mišljenja, te samoreguliranog i suradničkog učenja. Također, naglašavaju važnost korištenja rezultata znanstvenih istraživanja za unaprjeđenje obrazovne prakse. U odgovorima otvorenog tipa sudionici istraživanja istaknuli su važnost kompetentnosti učitelja, njihovog metodičkog osposobljavanja i osobina studenata – budućih učitelja. Daljnje usavršavanje, praksu i rasterećenje programa također smatraju važnim promjenama za unaprjeđenje programa učiteljskog studija.

Poučavanje; učenje; kompetencije; skala

nije evidentirano

engleski

Percived importance of teachers' competences: Scale construction

nije evidentirano

Teaching; learning; competences; scale

nije evidentirano

Podaci o izdanju

93

14.07.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija