Determination of Graphic Design Qualitative Criteria (CROSBI ID 176509)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Tomiša, Mario ; Mrvac, Nikola ; Milković, Marin
engleski
Determination of Graphic Design Qualitative Criteria
Težište istraživačkih aktivnosti u ovom radu usmjereno je prema determinaciji kvalitativnih kriterija dizajna grafičkog proizvoda u procesu grafičke komunikacije, formiranju rangova ocjena kvalitete dizajna grafičkog proizvoda konzumenata i eksperata grafičkog dizajna te korelaciji navedenih rangova pomoću Spearmanove metode. Za potrebe istraživanja formirano je 10 dizajnerskih zadataka, koji su zatim realizirani od strane 64 polaznika kolegija Grafički dizajn, te ocijenjeni od strane 5 eksperata grafičkog dizajna i 64 konzumenta. Osnovni kriteriji za ocjenjivanje svakog od 10 zadataka bili su relevantnost dizajna grafičkog proizvoda, originalnost dizajna te izvedba. Kao rezultat procesa ocjenjivanja (za sve zadatke i sve kriterije) dobivena su dva ranga: rang eksperata i rang konzumenata. Korelacijom rangova prema svim kriterijima potvrdilo se da su predloženi kriteriji ocjene kvalitete dizajna grafičkog proizvoda univerzalni prema vrsti ocjenjivača te da doprinose potpunijoj ocjeni kvalitete dizajna grafičkog proizvoda.
qualitative criteria determination; graphic product design; graphic communication processes; quality ranks correlation
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Grafička tehnologija