Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

“Živi zeleni san!” – poetika konzumerističkog environmentalizma i “odgovorni kapitalizam“ (CROSBI ID 44307)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Zeman, Zdenko ; Geiger Zeman, Marija “Živi zeleni san!” – poetika konzumerističkog environmentalizma i “odgovorni kapitalizam“ // Razvoj i okoliš - perspektive održivosti / Galić, Branka ; Žažar, Krešimir (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; FF Press, 2013. str. 149-160

Podaci o odgovornosti

Zeman, Zdenko ; Geiger Zeman, Marija

hrvatski

“Živi zeleni san!” – poetika konzumerističkog environmentalizma i “odgovorni kapitalizam“

Današnje društvo je ušlo u novu fazu potrošnje, pa ga Lipovetsky naziva „hiperpotrošačkim društvom“. „Zdrav“ ili „zeleni“ stil života su sveprisutne sintagme koje, u medijima i u kolokvijalnom govoru, označavaju ekološki balansiran i okolišno odgovoran način života. Promoviranje i popularnost „zelenih stilova života“ moguće je interpretirati u kontekstu takozvanog „nematerijalističkog“ ili postmodernog environmentalizma. Kapitalizam je, svjestan važnosti ekologije, komodificirao dio vrijednosti i poruka okolišnog pokreta. To je dovelo je do promjena u promišljanju imagea tvrtki i promoviranja „zelene“, ali ne nužno i održive potrošnje. Mnoge tvrtke kao važan dio svoga imagea ističu socijalnu i ekološku odgovornost te sustavno razvijaju marketinške aktivnosti koje promoviraju postmaterijalističke vrijednosti te okolišno osjetljive stavove i vrijednosti (zeleni marketing). Usporedno s tim razvili su se i novi tipovi potrošača koji konzumiraju široku paletu fair trade i eko-proizvoda. Veliku ulogu u promoviranju „zelenih trendova“ imaju globalno poznate osobe involvirane u različite aktivnosti i eko-projekte. Celebritizacija i komodifikacija environmentalizma prožeta je nizom kontroverzi i prijepora, pri čemu do izražaja dolaze kompleksne i mnogostruke veze između „odgovornog“ kapitalizma, potrošačke kulture i ekološke problematike.

celebritizacija, environmentalizam, kapitalizam, komodifikacija, konzumeristički environmentalizam, konzumerizam, oglašavanje, stilovi života

nije evidentirano

engleski

"Live the Green Dream!" - Poetics of Consumeristic Environmentalism and "Responsible Capitalism"

nije evidentirano

celebritization, environmentalism, capitalism, comodification, consumeristic environmentalism, consumerism, advertising, lifestyle

nije evidentirano

Podaci o prilogu

149-160.

objavljeno

Podaci o knjizi

Razvoj i okoliš - perspektive održivosti

Galić, Branka ; Žažar, Krešimir

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; FF Press

2013.

978-953-175-448-4

Povezanost rada

Sociologija