Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Recepcija teorije filmskog medija na počecima hrvatske filmologije: Ljubomir Maraković i Ranko Marinković (CROSBI ID 578674)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Lučić, Krunoslav Recepcija teorije filmskog medija na počecima hrvatske filmologije: Ljubomir Maraković i Ranko Marinković // Istodobnost raznodobnog. Tekst i povijesni ritmovi - Zbornik radova XII. / Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea (ur.). Split : Zagreb: Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 394-419

Podaci o odgovornosti

Lučić, Krunoslav

hrvatski

Recepcija teorije filmskog medija na počecima hrvatske filmologije: Ljubomir Maraković i Ranko Marinković

Rad se bavi pitanjima recepcije teorije filmskog medija koja je prevladavala u 1930-im i 1940-im godinama i to na slučaju tekstova Ljubomira Marakovića i Ranka Marinkovića. Tekstovi o filmu oba autora pokušavaju se smjestiti u kontekst karakterističnih tema i objašnjenja klasične teorije filma, napose njezinog formativnog odvjetka. U prilog takvom sagledavanju ponajviše govori inzistiranje na razvoju filma kroz očište dokumentarno-realističke ili, pak, narativno- fikcionalne filmske prakse te uporaba metafora koje su se tih godina koristile prilikom objašnjavanja prirode filma, poput metafore filma kao jezika, organske metafore razvoja filmske umjetnosti i filmskog jezika. Završni dio rada posebno naglašava teorijsku vezu koju Marinković dijeli s francuskim filozofom Henrijem Bergsonom i njihovu zajedničku fenomenološku orijentaciju u pogledu na film, no tek ako se Bergsonova složena teorija te usporedba kinematografskog mehanizma i ljudske svijesti interpretira u obliku suprotnom onom kako ga je izvorno uobličio sâm Bergson.

Bergson; filmskoteorijska recepcija; klasična teorija filma; Maraković; Marinković; 1930-te; 1940-te.

nije evidentirano

engleski

Reception of the Film Media Theory at the Beginnings of Croatian Filmology: Ljubomir Maraković and Ranko Marinković

nije evidentirano

Bergson; theory and film reception; classical film theory; Maraković; Marinković; 1930s; 1940s.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

394-419.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Istodobnost raznodobnog. Tekst i povijesni ritmovi - Zbornik radova XII.

Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea

Split : Zagreb: Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

978-953-163-344-4

Podaci o skupu

Nepoznat skup

pozvano predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti