Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

O hibridnom jeziku u reklamama (CROSBI ID 578540)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Kuna, Branko ; Kostanjevac, Domagoj O hibridnom jeziku u reklamama // Diskurs i dijalog: teorije, metode i primjene / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard (ur.). Osijek: HDPL, Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 207-222

Podaci o odgovornosti

Kuna, Branko ; Kostanjevac, Domagoj

hrvatski

O hibridnom jeziku u reklamama

Suvremenu reklamu kao posebnu diskurznu multimedijalnu vrstu može se promatrati u njezinu totalitetu koji uključuje sliku, ton i pisani tekst. Jeziku u reklamama pristupa se s različitih motrišta: neki ga proglašuju složenim i duhovitim, suptilnim i kreativnim, a drugima je on sredstvo kojim kapitalistička ideologija manipulira radi učvršćivanja konzumerizma, stanja duha da čovjek vrijedi koliko troši. Kada je takav jezik u službi pretjerivanja, hvaljenja i obmanjivanja o stvarnim vrijednostima reklamiranog proizvoda, tada njegova poraba postaje i etičko pitanje. U ovom se radu govori o verbalnom dijelu reklamnih poruka u čijoj se podlozi nalazi hibridni jezik koji je utemeljen na razgradnji i preradi kulturnoga nasljeđa: poznatih navoda iz književnosti, religije, mitologije ; izjava poznatih osoba ; poslovica, aforizama, krilatica i svakodnevnih jezičnih obrazaca. Zadaća je rada odčitati (ne)moć svojevrsnog parazitskog jezika u reklamama koji nastaje različitim oblicima jezičnih igara koje podrazumijevaju letrizam, defrazeologizaciju i dekomponiranje autentičnog jezika. Analiza reklama u ovom radu upućuje na to da jezik reklama ne može biti drukčiji nego hibridan, mogao bi se upotrijebiti i izraz parazitski, on je kolaž raznih diskursa, ovisno o tom koje su tržišne potrebe.

reklama, hibridni jezik, jezične igre, implikature

nije evidentirano

engleski

On Hybrid Language in Advertisements

nije evidentirano

advertisement, hybrid language, language games, implicatures

nije evidentirano

Podaci o prilogu

207-222.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Diskurs i dijalog: teorije, metode i primjene

Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard

Osijek: HDPL, Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku

978-953-314-038-4

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija