O hibridnom jeziku u reklamama (CROSBI ID 578540)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Kuna, Branko ; Kostanjevac, Domagoj
hrvatski
O hibridnom jeziku u reklamama
Suvremenu reklamu kao posebnu diskurznu multimedijalnu vrstu može se promatrati u njezinu totalitetu koji uključuje sliku, ton i pisani tekst. Jeziku u reklamama pristupa se s različitih motrišta: neki ga proglašuju složenim i duhovitim, suptilnim i kreativnim, a drugima je on sredstvo kojim kapitalistička ideologija manipulira radi učvršćivanja konzumerizma, stanja duha da čovjek vrijedi koliko troši. Kada je takav jezik u službi pretjerivanja, hvaljenja i obmanjivanja o stvarnim vrijednostima reklamiranog proizvoda, tada njegova poraba postaje i etičko pitanje. U ovom se radu govori o verbalnom dijelu reklamnih poruka u čijoj se podlozi nalazi hibridni jezik koji je utemeljen na razgradnji i preradi kulturnoga nasljeđa: poznatih navoda iz književnosti, religije, mitologije ; izjava poznatih osoba ; poslovica, aforizama, krilatica i svakodnevnih jezičnih obrazaca. Zadaća je rada odčitati (ne)moć svojevrsnog parazitskog jezika u reklamama koji nastaje različitim oblicima jezičnih igara koje podrazumijevaju letrizam, defrazeologizaciju i dekomponiranje autentičnog jezika. Analiza reklama u ovom radu upućuje na to da jezik reklama ne može biti drukčiji nego hibridan, mogao bi se upotrijebiti i izraz parazitski, on je kolaž raznih diskursa, ovisno o tom koje su tržišne potrebe.
reklama, hibridni jezik, jezične igre, implikature
nije evidentirano
engleski
On Hybrid Language in Advertisements
nije evidentirano
advertisement, hybrid language, language games, implicatures
nije evidentirano
Podaci o prilogu
207-222.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Diskurs i dijalog: teorije, metode i primjene
Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard
Osijek: HDPL, Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku
978-953-314-038-4
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096