Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Utjecaj inovativnosti na konkurentnost tvrtki u industriji namještaja (CROSBI ID 367461)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Pirc, Andreja Utjecaj inovativnosti na konkurentnost tvrtki u industriji namještaja / Motik, Darko (mentor); Zagreb, . 2011

Podaci o odgovornosti

Pirc, Andreja

Motik, Darko

hrvatski

Utjecaj inovativnosti na konkurentnost tvrtki u industriji namještaja

Još od 1994. pa gotovo sve do danas u području industrije namještaja nisu zabilježene posebne pozitivne promjene tržišne konkurentnosti hrvatskog namještaja. Brojna istraživanja i studije provođene u brojnim europskim i svjetskim industrijama, posebice onim tradicionalnim, kojima pripada i industrija namještaja pokazale su kako su glavne zapreke i razlozi pada konkurentnosti bili nedovoljno stvaranje novih i/ili poboljšanje već postojećih što proizvoda, što procesa proizvodnje i/ili načina poslovanja – inoviranje. Razvoj inovacija i inovacijskih aktivnosti u današnjem suvremenom poslovnom svijetu smatra se ključnim pokretačem poslovnog uspjeha pojedine poslovne jedinice, bilo da je riječ o pojedinom gospodarskom subjektu pojedine industrije, industrije u cjelini ili cjelokupnom gospodarstvu pojedine zemlje. Učinci inovacijskih aktivnosti i razvoj inovacija kao njihova rezultata ovise o brojnim unutarnjim karakteristikama poslovnog subjekta te vanjskim uvjetima u kojima se on nalazi. Ciljevi ovog istraživanja bili su: definirati karakteristike tvrtki za proizvodnju namještaja te postojeće preduvjete za razvoj tri definirana tipa inovacija – inovacija proizvoda, inovacija procesa i inovacija poslovanja ; utvrditi koji vanjski i unutarnji čimbenici tvrtki utječu na inovacije proizvoda, inovacije procesa proizvodnje i inovacije poslovanja ; utvrditi kako inovacije utječu na uspjeh i konkurentski položaj tvrtki za proizvodnju namještaja ; utvrditi usvajanje inovacija u tri glavna područja: proizvodi, procesi proizvodnje i poslovanje u tvrtkama za proizvodnju namještaja. Uzorak za prikupljanje podataka činilo je 409 poslovnih subjekata razvrstanih prema djelatnosti na temelju Nacionalne klasifikacije djelatnosti NKD 2007, a koji pripadaju odjeljku 31 – Proizvodnja namještaja. Metoda korištena za prikupljanje podataka bio je anketni upitnik, a konačni odaziv ispitanika iznosio je 24, 2%. Statistička analiza provedena je primjenom statističkog programa SPSS Statistics 17.0. Rezultati istraživanja su pokazali kako tvrtke u sektoru proizvodnje namještaja imaju dobre i prihvatljive preduvjete za razvoj sva tri definirana tipa inovacija Neki od definiranih unutarnjih i vanjskih faktora pokazali su utjecaj na neke od tri definirana tipa inovacija, a također pojedini definirani tipovi inovacija pokazali utjecaj na neke od definiranih mjera konkurentnosti. Definirana su i tri profila tvrtki za proizvodnju namještaja na području Republike Hrvatske, a jedan od ta tri definirana tipa karakteriziraju inovativne tvrtke.

Namještaj ; inovacije ; inovativnost ; konkurentnost ; vanjski i unutarnji faktori

nije evidentirano

engleski

Innovativeness impact to firm competitiveness in furniture industry

nije evidentirano

Furniture ; innovation ; innovativeness ; external and internal firm factors

nije evidentirano

Podaci o izdanju

169

06.05.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Zagreb

Povezanost rada

Drvna tehnologija