Izložba Marka Tadića i Zlatana Vehabovića u Multimedijalnom kulturnom centru u Splitu (CROSBI ID 768945)
Druge vrste radova | audio/video zapis
Podaci o odgovornosti
Prančević, Dalibor
hrvatski
Izložba Marka Tadića i Zlatana Vehabovića u Multimedijalnom kulturnom centru u Splitu
Razmatrajući insuficijenciju mnemoničke funkcije tzv. objektivne fotografije, a polazeći od fundamentalnog ljudskog pregnuća ka osiguravanju i prezervaciji memorije kustosica suvremene umjetnosti Alison M. Gingeras fokus pažnje usmjerava na strategije kojima se povode suvremene slikarske prakse. Svoja razmišljanja autorica sabire u tekstu 'The Mnemonic Function of the Painted Image', objavljenom u katalogu druge sesije izložbenog projekta 'The Triumph of Painting', što je priređena u Galeriji Saatchi u Londonu 2005. godine. Alison M. Gingeras tvrdi kako 'slikana slika, sa svojom materijalnom senzualnošću, taktilnošću, i atmosferičnim mogućnostima bliže saobraća s nepreciznim mnemoničkim funkcijama ljudskog mozga. Memoriju često pokreću banalne, odnosno kakve druge isprazne ili iznenadne pojedinosti koje kroz iniciranje procesa različitih asocijacija potiču osjetila.' Autorica također objašnjava kako 'slikana slika – upravo zbog nedostatka ilustrativnog autoriteta ali i kapaciteta imanentnog fotografiji da pripovijeda istinu – može lakše stimulirati igru slobodnih asocijacija, ili, pak, postati katalizator mreže odnosa koja se referira na promatračevu vlastitu memorijsku banku. Izokrećući važnost trenutačnosti koju zagovara fotografija, neumornost se i zanatska priroda slikarskog stvaranja metaforički odnosi naspram onog intenziteta i onog vremena koje zahtijeva čin sjećanja.' Čini se kako upravo termin 'memorije' predstavlja jednu od značajnijih poveznica izložbe dvojice umjetnika, Marka Tadića i Zlatana Vehabovića, što je priređena u prostoru Multimedijalnog kulturnog centra u Splitu. Ipak, valja se zapitati kakva je narav 'memorije'? Predmnijeva li memorija stanoviti filtar vrlo nestabilnih osobina? Kakvo je njeno postojanje u odnosu na povijest i povijesnost odnosno statični i dinamični model interpretacije? Je li ono što određuje kolektivnu memoriju zapravo podskup pojedinačnih memorija koje stoje u odnosu permanentnog međusobnog privlačenja ali i tenzije?
Zlatan Vehabović; Marko Tadić; izložba; Multimedijalni kulturni centar; Split
nije evidentirano
engleski
The Exhibition of Marko Tadić and Zlatan Vehabović (Multimedia Cultural Centre, Split)
nije evidentirano
Zlatan Vehabović; Marko Tadić; exhibition; Multimedia Cultural Centre; Split
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Emisija: Triptih (3. program Hrvatskog radija)
2011.
nije evidentirano
objavljeno