Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izložba Marka Tadića i Zlatana Vehabovića u Multimedijalnom kulturnom centru u Splitu (CROSBI ID 768945)

Druge vrste radova | audio/video zapis

Prančević, Dalibor Izložba Marka Tadića i Zlatana Vehabovića u Multimedijalnom kulturnom centru u Splitu // Emisija: Triptih (3. program Hrvatskog radija). 2011.

Podaci o odgovornosti

Prančević, Dalibor

hrvatski

Izložba Marka Tadića i Zlatana Vehabovića u Multimedijalnom kulturnom centru u Splitu

Razmatrajući insuficijenciju mnemoničke funkcije tzv. objektivne fotografije, a polazeći od fundamentalnog ljudskog pregnuća ka osiguravanju i prezervaciji memorije kustosica suvremene umjetnosti Alison M. Gingeras fokus pažnje usmjerava na strategije kojima se povode suvremene slikarske prakse. Svoja razmišljanja autorica sabire u tekstu 'The Mnemonic Function of the Painted Image', objavljenom u katalogu druge sesije izložbenog projekta 'The Triumph of Painting', što je priređena u Galeriji Saatchi u Londonu 2005. godine. Alison M. Gingeras tvrdi kako 'slikana slika, sa svojom materijalnom senzualnošću, taktilnošću, i atmosferičnim mogućnostima bliže saobraća s nepreciznim mnemoničkim funkcijama ljudskog mozga. Memoriju često pokreću banalne, odnosno kakve druge isprazne ili iznenadne pojedinosti koje kroz iniciranje procesa različitih asocijacija potiču osjetila.' Autorica također objašnjava kako 'slikana slika – upravo zbog nedostatka ilustrativnog autoriteta ali i kapaciteta imanentnog fotografiji da pripovijeda istinu – može lakše stimulirati igru slobodnih asocijacija, ili, pak, postati katalizator mreže odnosa koja se referira na promatračevu vlastitu memorijsku banku. Izokrećući važnost trenutačnosti koju zagovara fotografija, neumornost se i zanatska priroda slikarskog stvaranja metaforički odnosi naspram onog intenziteta i onog vremena koje zahtijeva čin sjećanja.' Čini se kako upravo termin 'memorije' predstavlja jednu od značajnijih poveznica izložbe dvojice umjetnika, Marka Tadića i Zlatana Vehabovića, što je priređena u prostoru Multimedijalnog kulturnog centra u Splitu. Ipak, valja se zapitati kakva je narav 'memorije'? Predmnijeva li memorija stanoviti filtar vrlo nestabilnih osobina? Kakvo je njeno postojanje u odnosu na povijest i povijesnost odnosno statični i dinamični model interpretacije? Je li ono što određuje kolektivnu memoriju zapravo podskup pojedinačnih memorija koje stoje u odnosu permanentnog međusobnog privlačenja ali i tenzije?

Zlatan Vehabović; Marko Tadić; izložba; Multimedijalni kulturni centar; Split

nije evidentirano

engleski

The Exhibition of Marko Tadić and Zlatan Vehabović (Multimedia Cultural Centre, Split)

nije evidentirano

Zlatan Vehabović; Marko Tadić; exhibition; Multimedia Cultural Centre; Split

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Emisija: Triptih (3. program Hrvatskog radija)

2011.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Povijest umjetnosti

Poveznice