Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 537814

Iz metodičke teorije i prakse nastave književnosti


Sabljić, Jakov
Iz metodičke teorije i prakse nastave književnosti, Podgorica: Institut za crnogorski jezik i književnost – Podgorica, 2011 (monografija)


Naslov
Iz metodičke teorije i prakse nastave književnosti
(From the Methodical Theory and Practice of Teaching Literature)

Autori
Sabljić, Jakov

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Institut za crnogorski jezik i književnost – Podgorica

Grad
Podgorica

Godina
2011

Stranica
325

ISBN
978-9940-579-05-0

Ključne riječi
metodika nastave književnosti; teorija; praksa
(teaching methodology of literature; theory; practice)

Sažetak
U knjizi "Iz metodičke teorije i prakse nastave književnosti" nalaze se radovi s temama vezanima uz metodiku nastave književnosti u osnovnoj i srednjoj školi te na fakultetu. Svi su primjeri metoda i oblika rada opisani u primjeni, a preuzeti su iz stvarnoga nastavnoga konteksta. Zato sadržaj knjige može biti od pomoći učiteljima na svim obrazovnim razinama. U prvoj cjelini pod naslovom „Interpretacije“ problematiziraju se teorijska i praktična pitanja oko interpretacije u nastavi književnosti. Opisuje se njezin status te se upozorava na kriterije kojima bi se trebalo udovoljiti kako bi recipijent i njegov doživljaj djela bili u središtu procesa interpretacije. Nadalje, obrađuje se duhovna pjesma kao važan primjer sadržaja na kojem bi se u nastavi trebalo više raditi budući da je duhovna književnost nedovoljno proučavana, a može poslužiti za poticanje razvoja čovjekovih nedovoljno aktiviranih unutarnjih mogućnosti. Na primjeru spjeva "Smrt Smail-age Čengića" naglašeno se povezuje interpretacija djela s književnokritičkim tekstom o njemu. Progovara se i o mnogim stereotipima kao stalnoj pojavi u književnosti te nastavnu bavljenju tim fenomenom, posebice na primjeru dijalekatne književnosti o Šokcima. Drugi dio knjige obilježen je naslovom „Povezivanja“. U njemu su radovi u kojima je naglasak na intertekstualnim relacijama u metodičkom obzoru. Istodobnom interpretacijom najmanje dvaju tekstova obogaćuje se nastavna obrada književnosti jer se time omogućuje dublje razumijevanje pročitanoga, a ujedno se lektirni naslovi povezuju s primjerima iz suvremene književnosti koja je prepuna literarnih obrada klasičnih djela. Uz to, povezivati se može književna teorija i beletristika primjenom različitih literarnoteorijskih perspektiva za interpretaciju istoga djela, što je i pokazano u tumačenju konkretnih tekstova. Zadnja cjelina naslovljena je „Pregršt metoda za bolju recepciju proze i poezije“. U tom dijelu knjige s velikim brojem primjera iz svakodnevne nastave predstavljene su metode uporabive u interpretaciji poezije i proze. Svim se metodama usmjereno potiče stvaralaštvo jer je osnovno polazište da klišeiziranoj, isključivo analitičkoj nastavi više nema mjesta. Za svaku metodu naveden je ilustrativan primjer uz upute o nastavnoj realizaciji metode, način odabira za nju prikladnoga sadržaja i objašnjenje prednosti takva oblika rada.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
122-0000000-0605 - Kulture u doticaju: Stoljetni hrvatski i crnogorski književni identiteti (Jakov Sabljić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Jakov Sabljić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Sabljić, Jakov
Iz metodičke teorije i prakse nastave književnosti, Podgorica: Institut za crnogorski jezik i književnost – Podgorica, 2011 (monografija)
Sabljić, J. (2011) Iz metodičke teorije i prakse nastave književnosti. Podgorica, Institut za crnogorski jezik i književnost – Podgorica.
@book{book, author = {Sablji\'{c}, J.}, collectioneditor = {\v{C}irgi\'{c}, Adnan and Radoman, Aleksandar}, year = {2011}, pages = {325}, keywords = {teaching methodology of literature, theory, practice}, isbn = {978-9940-579-05-0}, title = {From the Methodical Theory and Practice of Teaching Literature}, keyword = {teaching methodology of literature, theory, practice}, publisher = {Institut za crnogorski jezik i knji\v{z}evnost – Podgorica}, publisherplace = {Podgorica} }