Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost nekih značajki ličnosti i akademskog uspjeha kod srednjoškolaca i studenata (CROSBI ID 367394)

Ocjenski rad | diplomski rad

Barać, Jelena Povezanost nekih značajki ličnosti i akademskog uspjeha kod srednjoškolaca i studenata / Penezić, Zvjezdan (mentor); Mostar, BiH, Filozofski fakultet, Mostar, . 2011

Podaci o odgovornosti

Barać, Jelena

Penezić, Zvjezdan

hrvatski

Povezanost nekih značajki ličnosti i akademskog uspjeha kod srednjoškolaca i studenata

Cilj istraživanja je bio ispitati da li postoji povezanost između nekih značajki ličnosti i akademskog uspjeha kod studenata i srednjoškolaca. Ujedno je jedan od ciljeva istraživanja provjeriti i faktorsku strukturu skale Emocionalne regulacije na uzorcima srednjoškolaca i studenata u BiH te tako stvoriti osnovu za njenu primjenu u budućim istraživanjima. Mjerni instrumenti korišteni u istraživanju su Goldbergova skala, koju je razvio Goldberg (1999), Skala opće samoefikasnosti, Schwarzera i sur. (1997), Rosenbergova skala samopoštovanja, Skala Optimizma i pesimizma (Chang, 1994, Penezić, 2002), Kratka forma UCLA skale usamljenosti, Upitnik Emocionalna regulacija i kontrola (Takšić, 2003), te akademski uspjeh, koji se procjenjuje jednom česticom. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 416 ispitanika (270 srednjoškolaca i 146 studenata). Na uzorku studenata utvrđena pozitivna povezanost između savjesnosti i akademskog uspjeha, dok na uzorku srednjoškolaca nije utvrđena povezanost značajki ličnosti i akademskog uspjeha. Značajni prediktori akademskog uspjeha kod srednjoškolaca su pesimizam i neuroticizam, koji pokazuju negativnu povezanost, a kod studenata je značajan prediktor akademskog uspjeha savjesnost, koja pokazuje pozitivnu povezanost. Kod regulacije emocija postoji statistički značajna razlika između srednjoškolki i srednjoškolaca, i to kod utjecaja emocija i raspoloženja na mišljenje i kontrolu emocionalnih reakcija. Utvrđeno je da značajno viši rezultat kod učenica znači slabiju regulaciju i kontrolu negativnih emocija.

akademski uspjeh; značajke ličnosti; emocionalna regulacija i kontrola

nije evidentirano

engleski

Relationship among some personality dimensions and academic achievement of high school and university students

nije evidentirano

academic achievement; personality dimension; emotional regulation; emotional control

nije evidentirano

Podaci o izdanju

50

11.11.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet, Mostar

Mostar, BiH

Povezanost rada

Psihologija