Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvojne promjene u metakogniciji i razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji (CROSBI ID 578287)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević Zubković, Barbara Razvojne promjene u metakogniciji i razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 122-122

Podaci o odgovornosti

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević Zubković, Barbara

hrvatski

Razvojne promjene u metakogniciji i razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji

Metakognitivno nadgledanje i regulacija čitanja dugo se istražuje kao čimbenik razumijevanja teksta. Međutim, vrlo je malo longitudinalnih istraživanja razvojnih promjena u metakogniciji i razumijevanju teksta. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati promjene u metakognitivnom znanju i sažimanju, kao važnoj metakognitivnoj strategiji, te razumijevanju teksta u ranoj adolescenciji kao ključanom periodu za razvoj metakognicije u čitanju. Sudionici istraživanja bili su učenici (N=151) osnovne škole, koje smo ispitali najprije u 4. razredu, a onda ponovno u 6. razredu. Ispitano je razumijevanje pripovijednog i ekspozitornog teksta, a primijenjen je i Upitnik metakognitivnog znanja koji se sastojao od 14 pitanja višestrukog izbora o strategijama čitanja. U zadatku sažimanja učenici su sažimali glavnu ideju u pripovijednim i ekspozitornim odlomcima. Učenici su u 4. razredu grupirani s obzirom na svoje metakognitivno znanje, vještinu sažimanja i razumijevanje teksta korištenjem k-means klaster analize. Izdvojene su četiri skupine učenika. Skupina s dobrim razumijevanjem teksta, u kojoj je bilo najviše djevojčica (77%), pokazala je iznadprosječno metakognitivno znanje o strategijama, kao i vještinu sažimanja. Skupina s lošim razumijevanjem teksta pokazala je ispodprosječno metakognitivno znanje i sažimanje. Dvije skupine s prosječnim razumijevanjem teksta razlikovale su se s obzirom na metakogniciju: jedna je skupina pokazala iznadprosječno metakognitivno znanje, ali ispodprosječno sažimanje, dok je druga skupina imala suprotne rezultate na ovim mjerama. U 6. razredu skupina s lošim razumijevanjem teksta značajno je i dalje zaostajala u metakogniciji i razumijevanju teksta za svim ostalim skupinama, dok je skupina s prosječnim razumijevanjem teksta napredovala na metakognitivnim zadacima i više se nije razlikovala od skupine s dobrim razumijevanjem, osim u razumijevanju pripovijednog teksta.

metakognitivno znanje; sažimanje; razumijevanje teksta

nije evidentirano

engleski

Developmental changes in metacognition and text comprehension in early adolescence

nije evidentirano

metacognitive knowledge; summarization; text comprehension

nije evidentirano

Podaci o prilogu

122-122.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

20. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-175-391-3

Podaci o skupu

20. dani Ramira i Zorana Bujasa

predavanje

07.04.2011-09.04.2011

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija