Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nova tehnološka rješenja konstrukcije krila zrakoplova (CROSBI ID 367384)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Mirković, Marko Nova tehnološka rješenja konstrukcije krila zrakoplova / Vidović, Andrija (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2011

Podaci o odgovornosti

Mirković, Marko

Vidović, Andrija

hrvatski

Nova tehnološka rješenja konstrukcije krila zrakoplova

Svaki zrakoplov da bi mogao poletjeti i održati se u zraku, sa ili bez pogona vlastitih motora, treba stvoriti dovoljan uzgon koji bi ga odvojio od tla. Konstrukcijski element ili uređaj koji mu to omogućuje zove se krilo. Krilo je najvažniji dio i glavna noseća površina zrakoplova na kojoj se stvara sila uzgona razlikom tlakova na gornjaci i donjaci krila. Od nastanka prvog zrakoplova i početka zrakoplovstva, davne 1903. godine do danas, krilo, kao glavni dio zrakoplova, prolazilo je kroz najveće moguće dizajnersko-tehnološke promjene i poboljšanja u konstrukcijskim materijalima, obliku i performansama u letu za civilne i vojne zrakoplove. To se događalo zbog stalnih novih otkrića u zrakoplovnoj tehnologiji tijekom godina. Razlika između prvih i današnjih suvremenih zrakoplova je ogromna i ta tendencija za revolucijom u zračnom prometu se nastavlja. Do nedavno, mnogi zrakoplovni inovatori i dizajneri nisu razmišljali ili nisu htjeli ići dalje od osnovnog modela fiksnog krila zrakoplova jer taj model smatrao najefikasnijim. No, zadnje studije i istraživačke metode za otkrivanje novih tehnoloških rješenja pri konstrukciji krila zrakoplova su obratile više pozornosti na kretanje ptica u zraku i njihova krila koja pri raznim manevrima mijenjaju oblik te tako omogućuju učinkovitije kretanje u zraku. Rezultati koji su dobiveni tijekom tih studija i istraživanja pokazali su da su nova tehnološka rješenja konstrukcije krila na pomolu i da je u njima budućnost zrakoplovnog inženjerstva. Takvi bi uređaji i sustavi uz puni potencijal novih tehnologija uvelike promijenili performanse, ekonomičnost, izgled i mogućnosti leta zrakoplova. Iz raznih istraživanja, inovacija i novih otkrića u zrakoplovnoj tehnologiji, današnji znanstvenici, zrakoplovni dizajneri i inženjeri došli su do novih tehnoloških rješenja i programa u konstrukciji krila, a najviše se ističu promjene oblika krila tijekom leta, tj. morfoza krila zrakoplova, projekt poboljšanja krila sa naprednim tehnologijama - AWIATOR (Aircraft Wing with Advanced Technology Operation) projekt i projekt aktivnog aeroelastičnog krila. Cilj ovog završnog rada je prikazati mogućnosti, promjene i performanse najnovijih projekata i programa novih tehnoloških rješenja pri konstruiranju krila zrakoplova. Materija rada je izložena u 5 poglavlja: 1. Uvod 2. Morfoza krila zrakoplova 3. AWIATOR Projekt 4. Projekt Aktivnog aeroelastičnog krila 5. Zaključak U uvodnom dijelu rada je definirana problematika istraživanja, definirani su cilj i svrha istraživanja zrakoplovnih struktura, te je predočena struktura rada. U drugom poglavlju opisane su nove tehnologije pri konstruiranju krila zrakoplova, morfoza krila, te različiti koncepti morfoze krila. Predočene su njihove prednosti i nedostaci te očekivanja od budućeg razvoja. Treće poglavlje opisuje novu tehnologiju naprednih uređaja na krilima koje dodatno zrakoplovu poboljšavaju performanse i samu operativnost zrakoplova. Razvoj tehnologije i njihove posebne uloge na krilu zrakoplova su detaljnije opisani u nastavku trećeg poglavlja. U četvrtom poglavlju detaljno je opisana nova konstrukcija aktivnog krila koja koristi nekonvencionalne kontrole leta zrakoplova, dizajn i operativnost komandnih površina krila. Uz osnovne značajke projekta, opisani su i rezultati testiranja kao i utjecaj projekta na daljnji razvoj tehnologija krila zrakoplova. U petom, zaključnom dijelu rada, predočeni su konačni rezultati istraživanja prema pojedinim segmentima rada.

Zračni promet; zrakoplovna krila

nije evidentirano

engleski

Aircraft wings design new technical solution

nije evidentirano

Air traffic; aircraft wings

nije evidentirano

Podaci o izdanju

48

14.09.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport