Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 537664

Nova tehnološka rješenja konstrukcije krila zrakoplova


Mirković, Marko
Nova tehnološka rješenja konstrukcije krila zrakoplova 2011., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb


Naslov
Nova tehnološka rješenja konstrukcije krila zrakoplova
(Aircraft wings design new technical solution)

Autori
Mirković, Marko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Fakultet prometnih znanosti

Mjesto
Zagreb

Datum
14.09

Godina
2011

Stranica
48

Mentor
Vidović, Andrija

Ključne riječi
Zračni promet; zrakoplovna krila
(Air traffic; aircraft wings)

Sažetak
Svaki zrakoplov da bi mogao poletjeti i održati se u zraku, sa ili bez pogona vlastitih motora, treba stvoriti dovoljan uzgon koji bi ga odvojio od tla. Konstrukcijski element ili uređaj koji mu to omogućuje zove se krilo. Krilo je najvažniji dio i glavna noseća površina zrakoplova na kojoj se stvara sila uzgona razlikom tlakova na gornjaci i donjaci krila. Od nastanka prvog zrakoplova i početka zrakoplovstva, davne 1903. godine do danas, krilo, kao glavni dio zrakoplova, prolazilo je kroz najveće moguće dizajnersko-tehnološke promjene i poboljšanja u konstrukcijskim materijalima, obliku i performansama u letu za civilne i vojne zrakoplove. To se događalo zbog stalnih novih otkrića u zrakoplovnoj tehnologiji tijekom godina. Razlika između prvih i današnjih suvremenih zrakoplova je ogromna i ta tendencija za revolucijom u zračnom prometu se nastavlja. Do nedavno, mnogi zrakoplovni inovatori i dizajneri nisu razmišljali ili nisu htjeli ići dalje od osnovnog modela fiksnog krila zrakoplova jer taj model smatrao najefikasnijim. No, zadnje studije i istraživačke metode za otkrivanje novih tehnoloških rješenja pri konstrukciji krila zrakoplova su obratile više pozornosti na kretanje ptica u zraku i njihova krila koja pri raznim manevrima mijenjaju oblik te tako omogućuju učinkovitije kretanje u zraku. Rezultati koji su dobiveni tijekom tih studija i istraživanja pokazali su da su nova tehnološka rješenja konstrukcije krila na pomolu i da je u njima budućnost zrakoplovnog inženjerstva. Takvi bi uređaji i sustavi uz puni potencijal novih tehnologija uvelike promijenili performanse, ekonomičnost, izgled i mogućnosti leta zrakoplova. Iz raznih istraživanja, inovacija i novih otkrića u zrakoplovnoj tehnologiji, današnji znanstvenici, zrakoplovni dizajneri i inženjeri došli su do novih tehnoloških rješenja i programa u konstrukciji krila, a najviše se ističu promjene oblika krila tijekom leta, tj. morfoza krila zrakoplova, projekt poboljšanja krila sa naprednim tehnologijama - AWIATOR (Aircraft Wing with Advanced Technology Operation) projekt i projekt aktivnog aeroelastičnog krila. Cilj ovog završnog rada je prikazati mogućnosti, promjene i performanse najnovijih projekata i programa novih tehnoloških rješenja pri konstruiranju krila zrakoplova. Materija rada je izložena u 5 poglavlja: 1. Uvod 2. Morfoza krila zrakoplova 3. AWIATOR Projekt 4. Projekt Aktivnog aeroelastičnog krila 5. Zaključak U uvodnom dijelu rada je definirana problematika istraživanja, definirani su cilj i svrha istraživanja zrakoplovnih struktura, te je predočena struktura rada. U drugom poglavlju opisane su nove tehnologije pri konstruiranju krila zrakoplova, morfoza krila, te različiti koncepti morfoze krila. Predočene su njihove prednosti i nedostaci te očekivanja od budućeg razvoja. Treće poglavlje opisuje novu tehnologiju naprednih uređaja na krilima koje dodatno zrakoplovu poboljšavaju performanse i samu operativnost zrakoplova. Razvoj tehnologije i njihove posebne uloge na krilu zrakoplova su detaljnije opisani u nastavku trećeg poglavlja. U četvrtom poglavlju detaljno je opisana nova konstrukcija aktivnog krila koja koristi nekonvencionalne kontrole leta zrakoplova, dizajn i operativnost komandnih površina krila. Uz osnovne značajke projekta, opisani su i rezultati testiranja kao i utjecaj projekta na daljnji razvoj tehnologija krila zrakoplova. U petom, zaključnom dijelu rada, predočeni su konačni rezultati istraživanja prema pojedinim segmentima rada.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
135-1352339-3045 - Strategijsko modeliranje razvoja zračnog prometa (Sanja Steiner, )

Ustanove
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb