Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 537409

Efekti trajanja interpolirane aktivnosti i načina prezentacije materijala na kratkotrajno pamćenje


Manenica, Ilija; Raboteg-Šarić, Zora
Efekti trajanja interpolirane aktivnosti i načina prezentacije materijala na kratkotrajno pamćenje // Dani psihologije '83 - Zbornik radova / Lacković-Grgin, Katica (ur.).
Zadar: Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju, 1984. str. 217-223 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Efekti trajanja interpolirane aktivnosti i načina prezentacije materijala na kratkotrajno pamćenje
(Effects of the length of interpolated task and the method of presentation of the material on short term memory)

Autori
Manenica, Ilija ; Raboteg-Šarić, Zora

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Dani psihologije '83 - Zbornik radova / Lacković-Grgin, Katica - Zadar : Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju, 1984, 217-223

Skup
IV Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 14-16.04.1983

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Kratkotrajno pamćenje; metode prezentacije podražaja; interpolirana aktivnost; dosjećanje
(Short-term memory; methods of presentation of stimuli; interpolated acivity; recall)

Sažetak
U svrhu ispitivanja efekata triju metoda prezentacije (vizualne, auditivne i audio-vizualne)na zadržavanje materijala u kratkotrajnom pamćenju (KTP) preinačen je postupak kojeg su prvi upotrijebili Peterson i Peterson (1959). Umjesto brojanja unatrag po tri, kao interpolirana aktivnost upotrijebljene su trijade besmislenih riječi koje je ispitanik trebao ponavljati između prezentacije i reprodukcije materijala. Utvrđeno je da je reprodukcija materijala iz KTP općenito lošija ako se upotrebljavaju besmislene riječi, umjesto brojanja unatrag. Nadalje, veličina riječi (broj slogova) koje su upotrijebljene kao podražajni materijal nema značajnih efekata na reprodukciju. Ispitivanje je pokazalo da se metode prezentacije materijala značajno razlikuju po svojim efektima na sekvencijalni aspekt KTP, ali ne i na sadržajni. Naime, kad se pri određivanju učinka kod reprodukcije materijala uzima u obzir i slijed njegove prezentacije, audio-vizualnom metodom se postižu najbolji rezultati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Sveučilište u Zadru