Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 537235

Pristupi mjerenju teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi


Šakić, Marija; Kotrla Topić, Marina; Ljubešić, Marta
Pristupi mjerenju teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi // Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu - Program i zbornik sažetaka / Cepanec, Maja ; Bučar, Marina (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu, 2011. str. 30-30 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 537235 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pristupi mjerenju teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi
(Approaches to assessment of theory of mind in infancy and preschool years)

Autori
Šakić, Marija ; Kotrla Topić, Marina ; Ljubešić, Marta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu - Program i zbornik sažetaka / Cepanec, Maja ; Bučar, Marina - Zagreb : Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu, 2011, 30-30

ISBN
978-953-55853-2-9

Skup
Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu - Djelovati rano: zašto i kako?

Mjesto i datum
Beli Manastir, Hrvatska, 29.09. - 02.10.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
teorija uma; rana socijalna komunikacija; govor o mentalnim stanjima
(theory of mind; early social communication; mental state talk)

Sažetak
Teorija uma odnosi se na sposobnost pripisivanja neopažljivih mentalnih stanja (poput namjera, želja, mišljenja, vjerovanja i emocija) sebi i drugima te primjene tih stanja u objašnjavanju i predviđanju vlastitog i tuđeg ponašanja. Ta sposobnost iznimno je važna u svakodnevnim socijalnim interakcijama, a poteškoće i promjene u razumijevanju teorije uma javljaju se u različitim kliničkim stanjima te se smatraju jednim od važnih obilježja poremećaja iz autističnog spektra. Dojenačka i predškolska dob razdoblja su intenzivnog razvoja razumijevanja teorije uma, odnosno, pojedinih mentalnih stanja, njihovih međusobnih odnosa te odnosa sa stvarnošću i ponašanjem. Na radionici će se prvo ukratko opisati ključne razvojne promjene u razumijevanju teorije uma koje se javljaju u dojenačkoj i predškolskoj dobi. Potom će se razmotriti različiti pristupi mjerenju teorije uma u ovim razvojnim razdobljima, uz detaljniji osvrt na Ljestvicu rane socijalne komunikacije (Mundy i sur., 2003), Ljestvicu teorije uma (Wellman i Liu, 2004) te različite zadatke netočnih vjerovanja, kao i na pristup temeljen na proučavanju dječjeg govora o mentalnim stanjima. Naposljetku će se prikazati osnovne spoznaje o poteškoćama i promjenama u teoriji uma u različitim posebnim populacijama, uz osvrt na mogućnosti primjene spoznaja o razvoju prethodnica teorije uma u ranoj dijagnozi poremećaja iz autističnog spektra.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( POIROT)
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( POIROT)
194-1941558-1530 - Osobine ličnosti, prirodni jezik i kognitivni razvoj (Mlačić, Boris, MZOS ) ( POIROT)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Šakić, Marija; Kotrla Topić, Marina; Ljubešić, Marta
Pristupi mjerenju teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi // Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu - Program i zbornik sažetaka / Cepanec, Maja ; Bučar, Marina (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu, 2011. str. 30-30 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Šakić, M., Kotrla Topić, M. & Ljubešić, M. (2011) Pristupi mjerenju teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi. U: Cepanec, M. & Bučar, M. (ur.)Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu - Program i zbornik sažetaka.
@article{article, year = {2011}, pages = {30-30}, keywords = {teorija uma, rana socijalna komunikacija, govor o mentalnim stanjima}, isbn = {978-953-55853-2-9}, title = {Pristupi mjerenju teorije uma u dojena\v{c}koj i pred\v{s}kolskoj dobi}, keyword = {teorija uma, rana socijalna komunikacija, govor o mentalnim stanjima}, publisher = {Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu}, publisherplace = {Beli Manastir, Hrvatska} }
@article{article, year = {2011}, pages = {30-30}, keywords = {theory of mind, early social communication, mental state talk}, isbn = {978-953-55853-2-9}, title = {Approaches to assessment of theory of mind in infancy and preschool years}, keyword = {theory of mind, early social communication, mental state talk}, publisher = {Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu}, publisherplace = {Beli Manastir, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font