Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

NADVOŽNJAK MUCIĆI (CROSBI ID 577947)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Hrelja, Gordana ; Šavor, Zlatko ; Mujkanović, Nijaz NADVOŽNJAK MUCIĆI // DANI OVLAŠTENIH INŽENJERA GRAĐEVINARSTVA 2009- CD / HRVATSKA KOMORA INŽENJERA GRAĐEVINARSTVA (ur.). Zagreb: Hrvatska komora inženjera građevinarstva, 2009. str. 1-1

Podaci o odgovornosti

Hrelja, Gordana ; Šavor, Zlatko ; Mujkanović, Nijaz

hrvatski

NADVOŽNJAK MUCIĆI

Nadvožnjaci su najzastupljeniji objekti na autocestama, vrlo često je to niz nadvožnjaka u jednakim uvjetima. Pri projektiranju vrlo često se priibjegava tipiziranim rješenjima koja su isključivo prilagođena jednostavnoj izvedbi. U Hrvatskoj je uobičajena izvedba montažnih ili polumontažnih nadvožnjaka koji su relativno jeftini i brzi za izvedbu. Vrlo brzo se pokazuju mane takve izgradnje: pojavljuju se oštećenja na nadvožnjacima i potrebno je ulagati znatna sredstva u njihovo održavanje ili čak rušenje i ponovnu izgradnju. Osim toga, pri projektiranju tih nadvožnjaka nije posvećena velika pažnja njihovom oblikovanju, tako da ne ostavljaju povoljan vizualni dojam na korisnike autoceste, a upravo bi nadvožnjaci, koji su izloženi pogledu korisnika autoceste trebali biti estetski dobro oblikovani. Nakon opsežnih istraživanja novih oblika i mogućnosti izvedbe nadvožnjaka u svijetu u sklopu studije (naručitelj HAC d.o.o.) predloženi su i projektirani novi tipovi nadvožnjaka. Polazište istraživanja u ovoj studiji bilo je u tome da se intenzivan zamah gradnje cesta i mostova iskoristi za razvojni iskorak. Naime očita je usredotočenost i investitora i projektanata i izvođača na velike građevine, pri čemu se manji često zanemaruju. Cilj istraživanja bio je razraditi nekoliko novih tipova nadvožnjaka koji će biti funkcionalniji i sigurniji (pružiti bolju preglednost, eventualno i bez stupa u razdjelnom pojasu) a svakako estetski prihvatljiviji i trajniji. Pri tome tipizacija i jednostavnost izvedbe ne mora istodobno biti i ružnoća i monotonija. Jedan od nadvožnjaka bio je i nadvožnjak Mucići, autocesti Zagreb – Split – Dubrovnik na dionici Šestanovac – Zagvozd, koji je projektiran kao spregnuti nadvožnjak i premošćuje autocestu u jednom rasponu, bez stupa u srednjem pojasu. Analizirano je više inačica, i na kraju je odabran nadvožnjak sustava prosta greda. Poprečni presjek sastoji se od dva koritasta čelična nosača visine 1, 45 m sa dobetoniranom kolničkom pločom visine 25 cm. Visina nosača je konstantna duž cijelog raspona. Gornji pojas sastoji se od dvije lamele širine 400 mm, donji pojas je širine 1200 mm. Nad osloncima su glavni nosači spojeni sa poprečnim nosačima. U polju nema poprečnih nosača, a unutar glavnih nosača raspoređene su dijafragme na svakih 6, 0 m za osiguranje geometrije glavnih nosača.

nadvožnjak; spregnuta konstrukcija; autocesta

nije evidentirano

engleski

THE MUCIĆI OVERPASS

nije evidentirano

Overpass; composite superstructure; highway

nije evidentirano

Podaci o prilogu

1-1.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

DANI OVLAŠTENIH INŽENJERA GRAĐEVINARSTVA 2009- CD

HRVATSKA KOMORA INŽENJERA GRAĐEVINARSTVA

Zagreb: Hrvatska komora inženjera građevinarstva

0-000-000000-0

Podaci o skupu

DANI OVLAŠTENIH INŽENJERA GRAĐEVINARSTVA - 2009

predavanje

18.06.2009-20.06.2009

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Građevinarstvo