Izvori stresa, suočavanje sa stresom i životno zadovoljstvo učitelja razredne i predmetne nastave (CROSBI ID 175783)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Brkić, Ivica ; Rijavec, Majda
hrvatski
Izvori stresa, suočavanje sa stresom i životno zadovoljstvo učitelja razredne i predmetne nastave
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u izvorima stresa, strategijama suočavanja sa stresom, te životnom zadovoljstvu između učitelja razredne i učitelja predmetne nastave. Istraživanje je provedeno u 8 osnovnih škola u gradu Zagrebu na uzorku od 180 učitelja (84 učitelja razredne i 96 učitelja predmetne nastave). Rezultati t-testa su pokazali da nije bilo statistički značajne razlike u izvorima stresa, strategijama suočavanja sa stresom niti u životnom zadovoljstvu. Rezultati multiple regresijske analize pokazali su da su suočavanje usmjereno na problem i suočavanje usmjereno na emocije bitni prediktori životnog zadovoljstva. Oni učitelji koji za strategiju suočavanja sa stresom odabiru usmjerenost na problem imaju veće životno zadovoljstvo, dok oni učitelji koji za suočavanje sa stresom odabiru usmjerenost na emocije imaju manje životno zadovoljstvo.
stres; suočavanje; životno zadovoljstvo; učitelji razredne i predmetne nastave
nije evidentirano
engleski
Sources of Stress, Ways of Facing Stress and Life Satisfaction of Primary School Teachers
nije evidentirano
stress; coping; life satisfaction; lower primary and higher primary school teachers
nije evidentirano