Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

PATRONAŽNA DJELATNOST I EDUKACIJA STUDENATA MEDICINE (CROSBI ID 577870)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Jureša, Vesna ; Musil, Vera ; Majer, Marjeta ; Keranović, Adis ; Raštegorac, Vlasta ; Pavić, Mirjana ; Raguž, Mirjana ; Jozak, Reza ; Matijević, Ivanka ; Modrić, Ružica et al. PATRONAŽNA DJELATNOST I EDUKACIJA STUDENATA MEDICINE // Zbornik radova XI. Kongresa Hrvatskog društva obiteljskih doktora Hrvatskog liječničkog zbora / Mazzi, Bruno (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo obiteljskih doktora, 2011. str. 29-39

Podaci o odgovornosti

Jureša, Vesna ; Musil, Vera ; Majer, Marjeta ; Keranović, Adis ; Raštegorac, Vlasta ; Pavić, Mirjana ; Raguž, Mirjana ; Jozak, Reza ; Matijević, Ivanka ; Modrić, Ružica ; Ćosić, Mira ; Bosanac, Željka ; Kopilaš, Sandra ; Bulaja, Ankica ; Soldić, Anđelka

hrvatski

PATRONAŽNA DJELATNOST I EDUKACIJA STUDENATA MEDICINE

Uvod: „Zdravlje u zajednici“ je predmet koji se provodi u organizaciji Škole narodnog zdravlja “Andrija Štampar” Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu za studente viših godina studija od 1952. godine. Principi ovog dijela medicinske edukacije, temelje se na pristupu da je područje djelovanja liječnika i medicinskih sestara zajednica i ljudsko okruženje, a ne samo ordinacija i klinika . Cilj: Cilj rada bio je analiza i usporedba rezultata evaluacije sadržaja predmeta „Zdravlje u zajednici“ s posebnim osvrtom na iskustva rada studenata u patronaži koji su pohađali praksu na četvrtoj i na šestoj godini studija. Ispitanici i metode: Istraživanjem je obuhvaćeno 192 studenata koji su pohađali predmet „Zdravlje u zajednici“ na četvrtoj godini studija u akademskoj godini 2007/2008. i 205 studenata koji su pohađali predmet na šestoj godini studija u akademskoj godini 2010/2011. Studenti su popunili evaluacijski upitnik o aktivnostima tijekom kolegija, ocjenjujući ih ocjenama 1-vrlo loše do 5-izvrsno, uz opisna zapažanja i esej. Upitnik je sadržavao pitanja o zadovoljstvu s radom u patronažnoj službi, ambulanti obiteljske medicine, školske medicine, medicini rada, pedijatriji, zdravstvenim odgojem, ekološkim izvidom i uzimanjem uzoraka vode, posjetom bolnici, zavodu za javno zdravstvo, terenskim istraživanjem, te pitanja o organizaciji predmeta: uvodnom seminaru, završnom seminaru, sadržaju, organizaciji i smještaju. Za potrebe ovog rada analizirani su i uspoređeni odgovori iz evaluacijskog upitnika za ocjenu pojedinih aktivnosti i eseji studenata koji su pohađali praksu na četvrtoj godini studija i studenata koji su pohađali praksu na šestoj godini studija. Podaci prikupljeni upitnikom obrađeni su metodama deskriptivne statistike, a rezultati analize prikazani su tablicama frekvencija. Rezultati: Studenti u obje generacije pokazuju visoko zadovoljstvo ocjenama 4 i 5 iskustvom u patronažnoj službi (ocjene 4 i 5). Veoma zadovoljno radom u patronaži, bilo je 92, 26 % studenata koji su pohađali praksu na četvrtoj godini studija, sa srednjom ocjenom 4, 44. Ocjenama 4 i 5 patronažu je ocijenilo 94, 79 % studenata koji su praksu pohađali na šestoj godini, sa srednjom ocjenom 4, 77. Iskustvo rada u patronaži u obje generacije izdvojilo se među tri najbolje ocijenjene aktivnosti terenske prakse, uz provođenje zdravstvenog odgoja u školi ili vrtiću te rad u ambulanti liječnika obiteljske medicine.Zadovoljstvo stručnom praksom vrlo je emotivno opisivano i u završnim esejima. Zaključak: Rezultati evaluacije sadržaja predmeta „Zdravlje u zajednici“ pokazuju da studenti prepoznaju iznimnu vrijednost stručne prakse u cjelini i doživljavaju je kao jedno od najljepših i najkorisnijih iskustava tijekom studija i kao nešto posve drugačije u odnosu na rad u bolnici. Trud, zalaganje i pažnja prema bolesnicima koje u svom svakodnevnom radu iskazuju patronažne sestre i obiteljski liječnici posebno su istaknuti kao važan doprinos u skrbi za populaciju od kojih neki žive u posebno teškim uvjetima.

patronažna služba; studij medicine

nije evidentirano

engleski

THE PATRONAGE ACTIVITY AND TRAINING OF MEDICAL STUDENTS

nije evidentirano

community nurse service; medical education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

29-39.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova XI. Kongresa Hrvatskog društva obiteljskih doktora Hrvatskog liječničkog zbora

Mazzi, Bruno

Zagreb: Hrvatsko društvo obiteljskih doktora

978-953-7789-00-8

Podaci o skupu

XI. Kongres Hrvatskog društva obiteljskih doktora Hrvatskog liječničkog zbora

predavanje

29.09.2011-01.10.2011

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita