Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Teorija Petera Jarvisa o cjeloživotnom učenju (prikaz knjige: Peter Jarvis (2009). Learning to be a person in society. London and New York: Routledge) (CROSBI ID 175644)

Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika

Kušić, Siniša Teorija Petera Jarvisa o cjeloživotnom učenju (prikaz knjige: Peter Jarvis (2009). Learning to be a person in society. London and New York: Routledge) // Andragoški glasnik, 15 (2011), 1 (26); 89-96

Podaci o odgovornosti

Kušić, Siniša

hrvatski

Teorija Petera Jarvisa o cjeloživotnom učenju (prikaz knjige: Peter Jarvis (2009). Learning to be a person in society. London and New York: Routledge)

Učenje je cjeloživotni proces i mi smo rezultat vlastitog učenja. Ali kako zapravo učimo tijekom života da bi postali/bili osoba u društvu? U svojoj knjizi, Peter Jarvis međunarodno priznati stručnjak u području cjeloživotnog učenja, obrazovanja odraslih i kontinuiranog obrazovanja, prikazuje sve povezane aspekte kako postati/biti osoba u okviru procesa učenja. S obzirom na raspravu o važnosti „prirode naspram odgoja“ odnosno o tome kako postajemo ljudi, Jarvisova proučavanja o odgoju (a kada govorimo o odgoju govorimo prvenstveno o učenju) temelje se na uvažavanju našeg genetskog nasljeđa i evolucijske stvarnosti. Jarvis na pronicljiv i poticajan način objašnjava kako postajemo socijalna ljudska bića odnosno kako postajemo osoba u društvu. U procesima rasta i razvoja, mi kao ljudska bića internaliziramo, prihvaćamo i odbacujemo kulturu kojoj smo izloženi neposredno i putem elektronskih medija. Kako teorija učenja odmiče od tradicionalnog, monodisciplinarnog pristupa moguće je smjestiti osobu u središte svih razmišljanja o učenju ističući multidisciplinarni pristup što je Jarvis u svoj knjizi uspješno učinio. Ova knjiga predstavlja širok spektar različitih razmatranja u kojima se Jarvis oslanja na istraživanja provedena u različitim znanstvenim disciplinama te na taj način predstavlja složenu studiju o tome tko smo mi zapravo i na koji način postajemo socijalna ljudska bića. Znanstvene perspektive iz kojih se promatraju fenomeni u ovoj knjizi isprepliću se iako je važnost i doprinos svake pojedine znanstvene discipline implicitno prepoznata (ponegdje se i eksplicitno navodi). Jarvis, u knjizi, predstavlja iscrpan prikaz procesa cjeloživotnog učenja razrađujući sve elemente navedenog koncepta kako bi ga prikazao i razjasnio u cijelosti. Sukladno tome svoj proces razjašnjavanja započinje artikulacijom procesa učenja u maternici (pred-svjesno učenje) nastavljajući se na sve faze života. Kao što autor navodi „cjeloživotno učenje je zbunjujući koncept“ koji se raznoliko koristi kako bi se opisalo „učenja od kolijevke pa do groba“ kao i strukovno obrazovanje odraslih. Iako mnogi naslovi o cjeloživotnom učenju težište stavljaju na obrazovanje odraslih, posebnost ove knjige upravo je u tome što koncept cjeloživotnog učenja obuhvaća u cijelosti.

cjeloživotno učenje; teorija; proces učenja; osoba

nije evidentirano

engleski

Theory of lifelong learning by Peter Jarvis (book review: Peter Jarvis (2009). Learning to be a person in society. London and New York: Routledge)

nije evidentirano

lifelong learning; theory; learning process; person

nije evidentirano

Podaci o izdanju

15 (1 (26))

2011.

89-96

objavljeno

1331-3134

1849-0883

Povezanost rada

Pedagogija