Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rana komunikacija: u čemu je tajna? (CROSBI ID 175606)

Prilog u časopisu | stručni rad

Ljubešić, Marta ; Cepanec, Maja Rana komunikacija: u čemu je tajna? // Logopedija, 3 (2012), 1; 35-45

Podaci o odgovornosti

Ljubešić, Marta ; Cepanec, Maja

hrvatski

Rana komunikacija: u čemu je tajna?

U članku se prikazuje rani komunikacijski razvoj s obzirom na njegovu ulogu u ontogenezi i s obzirom na parametre procjene. Prikaz je rezultat dugogodišnjeg znanstveno-istraživačkog i kliničkog rada u području rane komunikacije u Kabinetu za ranu komunikaciju. Taj je rad pokazao da važnost rane komunikacije leži u njezinoj ulozi u kognitivnom i socio-emocionalnom razvoju djeteta, ali i u činjenici da obilježja rane komunikacije daju informacije o ukupnom razvojnom profilu, osobito važne za rano otkrivanje poremećaja iz autističnog spektra ili značajno usporenog kognitivnog razvoja. Rani komunikacijski razvoj poklapa se s periodom ranog djetinjstva (0-6) te ima predjezično (0-2) i jezično razdoblje (2-6). Dok je jezično razdoblje puno istraživano, predjezično je ostalo dugo zanemareno i ovaj je pregled usmjeren na njega. U njemu se događaju važni razvojni prijelazi od predintencijske prema intencijskoj komunikaciji, te od predsimboličke prema simboličkoj i jezičnoj komunikaciji. Njihova procjena je nadasve složena i traži interdisciplinarni pristup, temeljito poznavanje razvojnih promjena u više domena, izoštreno opažanje i sintezu informacija iz više izvora (testovi i skale procjene, opažanje ponašanja, podaci koje daju roditelji).

komunikacija; rani razvoj; socijalna kognicija; autizam; poremećaj socijalne komunikacije

nije evidentirano

engleski

Early communication: what is the secret?

nije evidentirano

communication; early development; social cognition; autism; social communication disorder

nije evidentirano

Podaci o izdanju

3 (1)

2012.

35-45

objavljeno

1330-5484

1849-4706

Povezanost rada

Pedagogija