Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Utjecaj novih tipova vozila na savitljive kolničke konstrukcije (CROSBI ID 577601)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Domitrović, Josipa ; Rukavina, Tatjana ; Ožbolt, Marko Utjecaj novih tipova vozila na savitljive kolničke konstrukcije // 10th Slovenian Road and Transportation Congress - Zbornik referatov 2. del / Janez Žmavc (ur.). Portorož, 2010. str. 819-825

Podaci o odgovornosti

Domitrović, Josipa ; Rukavina, Tatjana ; Ožbolt, Marko

hrvatski

Utjecaj novih tipova vozila na savitljive kolničke konstrukcije

Povećanje prometnog opterećenja posljednjih je desetak godina popraćeno povećanjem osovinskog opterećenja, ali i promjenom uvjeta prijenosa tog opterećenja (tip osovine, konfiguracija kotača i inflacijski tlak) na kolnik. U radu se razmatra utjecaj navedenih promjena na ponašanje savitljive kolničke konstrukcije. Prometno je opterećenje jedan od ključnih parametara pri dimenzioniranju novih ili procjene preostalog vijeka trajanja postojećih kolničkih konstrukcija. Proračun prometnog opterećenja u Hrvatskoj se provodi u skladu s normom HRN U.C4.010. na način da se utjecaj prometnog opterećenja preko faktora ekvivalencije svodi na utjecaj standardnog 82 kN osovinskog opterećenja. Proračun faktora ekvivalencije opisan u normi ne uzima u obzir navedeno povećanje osovinskog opterećenja kao ni promjene uvjeta prijenosa opterećenja na kolnik. Za odabrane tipove savitljivih kolničkih konstrukcija proveden je proračun kritičnih deformacija (vlačna deformacija s donje strane asfaltnog sloja, vertikalna tlačna deformacija posteljice). Temeljem proračunatih vrijednosti deformacija određeni su faktori ekvivalencije prema kriteriju kolotraženja i kriteriju zamora materijala. Tako proračunati faktori ekvivalencije predstavljaju relativni utjecaj različitih razina i načina prijenosa osovinskog opterećenja na kolničku konstrukciju. Dobiveni rezultati pokazuju da je postojeće faktore ekvivalencije vozila koji se koriste za određivanje prometnog opterećenja potrebno revidirati.

osovinsko opterećenje; savitljivi kolnik; kolotraženje; zamor

nije evidentirano

engleski

Impact of new vehicles on flexible pavement

nije evidentirano

axle load; flexible pavement; rutting; fatigue life

nije evidentirano

Podaci o prilogu

819-825.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

10th Slovenian Road and Transportation Congress - Zbornik referatov 2. del

Janez Žmavc

Portorož:

Podaci o skupu

10th Slovenian Road and Transportation Congress

predavanje

20.10.2010-22.10.2010

Portorož, Slovenija

Povezanost rada

Građevinarstvo