Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 534656

Pozitivni i negativni odgojni postupci, postupanje s dječjim emocijama i subjektivna dobrobit majki djece predškolske dobi


Brajša-Žganec, Andreja; Hanzec, Ivana
Pozitivni i negativni odgojni postupci, postupanje s dječjim emocijama i subjektivna dobrobit majki djece predškolske dobi // Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima / Kolesarić, Vladimir (ur.).
Osijek: Društvo psihologa Osijek, 2011. str. 32-32 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Pozitivni i negativni odgojni postupci, postupanje s dječjim emocijama i subjektivna dobrobit majki djece predškolske dobi
(Positive and negative child-rearing practices, dealing with children's emotions and subjective well-being of mothers of preschool children)

Autori
Brajša-Žganec, Andreja ; Hanzec, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima / Kolesarić, Vladimir - Osijek : Društvo psihologa Osijek, 2011, 32-32

Skup
19. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.-15. 10. 2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Pozitivni i negativni odgojni postupci; postupanje s dječjim emocijama; subjektivna dobrobit; majke; predškolska djeca
(Positive and negative child-rearing practices; children's emotions; subjective well-being; mothers; preschool children)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos subjektivne dobrobiti i nekih pozitivnih i negativnih dimenzija odgojnih postupaka majki djece predškolske dobi. Također, cilj je bio ispitati i odnos odgojnih postupaka i postupanja s dječjim emocijama majki djece predškolske dobi. Sudionici istraživanja bile su majke 258 djece (123 dječaka i 135 djevojčica) u dobi od 3 do 7 godina (M=61.62 mjeseci, SD=14.14) koja pohađaju dječje vrtiće u dva manja grada u Republici Hrvatskoj. Podaci su prikupljeni primjenom Skale zadovoljstva životom (Diener i sur., 1985), Skale subjektivne sreće (Lyubomirsky i Lepper, 1997), Upitnika roditeljskog ponašanja (Keresteš, Brković i Kuterovac-Jagodić, 2009) te Upitnika postupanja s dječjim emocijama (Brajša-Žganec, 2002). Rezultati istraživanja pokazali su da što su majke sretnije i zadovoljnije svojim životom više koriste pozitivnu disciplinu i prihvaćanje u odgoju svoje djece, a manje su sklone popustljivosti i korištenju negativne discipline. Niti zadovoljstvo životom niti subjektivna sreća majki nisu se pokazali statistički značajno povezanim s majčinim postupanjem s dječjim negativnim emocijama. Postupanje s dječjom tugom značajno je povezano s većinom ispitanih odgojnih postupaka majki. Majke koje znaju postupati s dječjom emocijom tuge više primjenjuju pozitivnu disciplinu i više prihvaćaju svoje dijete. Istovremeno, te su majke manje sklone primjeni negativne discipline, tj. kažnjavanju. Majčino postupanje s dječjom emocijom intenzivne ljutnje nije značajno povezano niti s jednom dimenzijom roditeljskih odgojnih postupaka majki.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )
226-0000000-3393 - Evolucijski naturalizam i problem moralnog znanja (Tomislav Bracanović, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Hrvatski studiji, Zagreb