Pozitivni i negativni odgojni postupci, postupanje s dječjim emocijama i subjektivna dobrobit majki djece predškolske dobi (CROSBI ID 577594)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Brajša-Žganec, Andreja ; Hanzec, Ivana
hrvatski
Pozitivni i negativni odgojni postupci, postupanje s dječjim emocijama i subjektivna dobrobit majki djece predškolske dobi
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos subjektivne dobrobiti i nekih pozitivnih i negativnih dimenzija odgojnih postupaka majki djece predškolske dobi. Također, cilj je bio ispitati i odnos odgojnih postupaka i postupanja s dječjim emocijama majki djece predškolske dobi. Sudionici istraživanja bile su majke 258 djece (123 dječaka i 135 djevojčica) u dobi od 3 do 7 godina (M=61.62 mjeseci, SD=14.14) koja pohađaju dječje vrtiće u dva manja grada u Republici Hrvatskoj. Podaci su prikupljeni primjenom Skale zadovoljstva životom (Diener i sur., 1985), Skale subjektivne sreće (Lyubomirsky i Lepper, 1997), Upitnika roditeljskog ponašanja (Keresteš, Brković i Kuterovac-Jagodić, 2009) te Upitnika postupanja s dječjim emocijama (Brajša-Žganec, 2002). Rezultati istraživanja pokazali su da što su majke sretnije i zadovoljnije svojim životom više koriste pozitivnu disciplinu i prihvaćanje u odgoju svoje djece, a manje su sklone popustljivosti i korištenju negativne discipline. Niti zadovoljstvo životom niti subjektivna sreća majki nisu se pokazali statistički značajno povezanim s majčinim postupanjem s dječjim negativnim emocijama. Postupanje s dječjom tugom značajno je povezano s većinom ispitanih odgojnih postupaka majki. Majke koje znaju postupati s dječjom emocijom tuge više primjenjuju pozitivnu disciplinu i više prihvaćaju svoje dijete. Istovremeno, te su majke manje sklone primjeni negativne discipline, tj. kažnjavanju. Majčino postupanje s dječjom emocijom intenzivne ljutnje nije značajno povezano niti s jednom dimenzijom roditeljskih odgojnih postupaka majki.
pozitivni i negativni odgojni postupci; postupanje s dječjim emocijama; subjektivna dobrobit; majke; predškolska djeca
nije evidentirano
engleski
Positive and negative child-rearing practices, dealing with children's emotions and subjective well-being of mothers of preschool children
nije evidentirano
Positive and negative child-rearing practices; children's emotions; subjective well-being; mothers; preschool children
nije evidentirano
Podaci o prilogu
32-32.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Kolesarić, Vladimir
Osijek: Društvo psihologa Osijek
Podaci o skupu
19. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
predavanje
12.10.2011-15.10.2011
Osijek, Hrvatska