Metakognicija i inteligencija kao prediktori školskog uspjeha (CROSBI ID 577580)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Piri, Gabrijela ; Velki, Tena
hrvatski
Metakognicija i inteligencija kao prediktori školskog uspjeha
Schraw i Moshman (1995) definiraju metakogniciju kao znanje i regulaciju kognitivnih procesa (prema Schraw, Crippen i Hartley, 2006). Za razliku od kognicije koja obuhvaća samo izvršavanje zadatka, metakognicija obuhvaća razumijevanje na koji način je zadatak izvršen. Metakognitivni procesi su važni jer dovode do konceptualnih promjena u učenju što omogućuje duže zadržavanje materijala i primjenu na nov način (Georghiades, P., 2000.). Kognitivne sposobnosti su se u različitim istraživanjima pokazale kao važan prediktor školskog uspjeha, koeficijenti korelacije između opće inteligencije i školskih ocjena u osnovnoj školi iznose u prosjeku oko 0, 5 (Neisser i sur., 1996). Istraživanja metakognicije i inteligencije su pokazala da su metakognicija i kognitivne sposobnosti dva različita konstrukta, te da (prema Howard i sur., 2001) visok stupanj metakognitivne samoregulacije može kompenzirati niže sposobnosti u uspješnosti rješavanja problemskih zadataka. Cilj našeg istraživanja bio je ispitati povezanost inteligencije i metakognicije s školskim uspjehom učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole. U istraživanju su korišteni slijedeći instrumenti: Upitnik metakognicije (Vizek-Vidović, 2002), Kognitivno-neverbalni test (Sučević, Momirović, Fruk i Auguštin, 2004) i ljestvica rječnika Mill Hill (Lewis i sur., 1977). Preliminarni rezultati na 108 ispitanika pokazali su pozitivnu povezanost između metakognicije i školskog uspjeha, te inteligencije i školskog uspjeha. Korelacija između testova inteligencije i Upitnika metakognicije nije se pokazala statistički značajnom. Rezultati upućuju da metakognicija, izuzev inteligencije, djeluje kao zaseban prediktor školskog uspjeha.
inteligencija; metakognicija; školski uspjeh
nije evidentirano
engleski
Metacognition and intelligence as predictors of academic success
nije evidentirano
metacognition; intelligence; academic success
nije evidentirano
Podaci o prilogu
113-113.
2009.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Odgovornost - osobna, profesionalna, društvena : knjiga sažetaka
Nazor, Mirjana
Split: Društvo psihologa Split
Podaci o skupu
Godišnja konferencija hrvatskih psihologa Odgovornost - osobna, profesionalna, društvena (17 ; 2009)
predavanje
11.11.2009-14.11.2009
Split, Hrvatska