Medijske prezentacije znanosti i društvene promjene u Hrvatskoj (CROSBI ID 367018)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Šuljok, Adrijana
Prpić, Katarina
hrvatski
Medijske prezentacije znanosti i društvene promjene u Hrvatskoj
Ova disertacija bavi se medijskim prezentacijama znanosti u najčitanijim hrvatskim dnevnim listovima, kao jednim od nedovoljno istraženih aspekata odnosa znanosti i javnosti. Teorijska je konceptualizacija istraživanja u velikoj mjeri počivala na plodotvornom, ali nedovoljno razvijenom konceptu medijalizacije znanosti (Weingart, 1998) te na uvažavanju hrvatskoga društvenog konteksta, dakle na socijalno-konstruktivističkoj paradigmi javnog razumijevanja znanosti. Istraživanje i analizu smo nastojali smjestiti u širi kontekst političkih, ekonomskih i sociokulturalnih promjena koje su u zadnja dva desetljeća zahvatile hrvatsko društvo, ali i globalnih društvenih trendova promjene odnosa znanosti i društva. Metodologija istraživanja temeljila se na analizi sadržaja kojom su obuhvaćene najčitanije dnevne novine u Hrvatskoj u razdoblju od 1986. do 1988. godine (Večernji list, Vjesnik, Slobodna Dalmacija) i u razdoblju 2006-2008. godine (Večernji list, Jutarnji list, 24 sata). Analiza sadržaja nadopunjena je analizom medijskih okvira znanstvenih vijesti baziranom na Nisbetovoj tipologiji (2009) koja je modificirana. Sumarno, naši rezultati demantiraju tezu o medijalizaciji znanosti. Medijska slika znanosti u hrvatskom dnevnom tisku uvelike je definirana prvenstveno hrvatskim društvenim okvirom, njegovim obilježjima i vrijednostima, a ne globalnim promjenama odnosa znanosti i javnosti. Koncept medijalizacije znanosti pokazao se u određenoj mjeri neosjetljiv na na tipološke razlike u suvremenim društvima, jer ne uzima u obzir osobitosti transformacija društvenih i istraživačkih sustava u postsocijalističkim zemljama.
analiza sadržaja; mediji; znanost; javno razumijevanje znanosti; medijalizacija znanosti; društvene promjene
nije evidentirano
engleski
Media representation of science and social changes in Croatia
nije evidentirano
content analysis; science; media; public understanding of science; medialization of science; social changes
nije evidentirano
Podaci o izdanju
201
21.01.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb