Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Jezične sposobnosti kao preduvjet usvajanja čitanja (CROSBI ID 332245)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Vancaš, Mirjana Jezične sposobnosti kao preduvjet usvajanja čitanja / Pašiček, Ljerka (mentor); . (neposredni voditelj). Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 1999

Podaci o odgovornosti

Vancaš, Mirjana

Pašiček, Ljerka

.

hrvatski

Jezične sposobnosti kao preduvjet usvajanja čitanja

Prema pretpostavci o nižoj razini jezičnoga razvoja kao rizičnome čimbeniku za nastanak teškoća čitanja u ovome se istraživanju nastojalo utvrditi: (1) je li nedostatna fonemska svjesnost u periodu pred polazak u školu samo jedan vid općenito lošije jezične djelatnosti u neke djece; (2) ukoliko je točna postavka o koegzistiranju nedostatne fonemske svjesnosti i nižih postignuća u ostalim sastavnicma jezika, pokazuju li djeca takvoga “jezičnoga statusa” lošije rezultate početnoga čitanja. Takvim pokazateljima odredile bi se nedostatne jezične sposobnosti kao rizični čimbenik za nastanak teškoća čitanja. Rezultati istraživanja pokazuju da je loša fonemska svjesnost vezana uz niže postignuće u svim aspektima fonološke obrade, te morfosintaktičke obrade i znanja rječnika. Djeca se lošom fonemskom svjesnosti pokazuju slabije usvojenu vještinu čitanja od djece s dobrom svjesnosti. Prema rezultatima jezičnoga razvoja i vještine čitanja u djece s lošom fonemskom svjesnosti, može se ova skupina djece smatrati rizičnom za nastanak pravih teškoća ili poremećaja čitanja. Veza jezika i čitanja pokazuje drugačija obilježja isprepletenosti ovih vještina, pri čemu su veze jasnije i kompaktnije u djece s dobrom fonemskom svjesnosti.

jezične sposobnosti; fonološka svjesnost; početno čitanje

nije evidentirano

engleski

Language abilities as a predictor of reading

nije evidentirano

language abilities; phonological awareness; beginnig reading

nije evidentirano

Podaci o izdanju

216

12.07.1999.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano