Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 534126

Pojavnost nasilja među srednjoškolcima


Velki, Tena
Pojavnost nasilja među srednjoškolcima // Zbornik radova sa skupa Nasilje nad djecom i među djecom / Kolesarić, Vladimir (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera, 2008. str. 267-282 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


Naslov
Pojavnost nasilja među srednjoškolcima
(The Prevalence of Bullying among High School Children)

Autori
Velki, Tena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Zbornik radova sa skupa Nasilje nad djecom i među djecom / Kolesarić, Vladimir - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera, 2008, 267-282

ISBN
978-953-6456-91-8

Skup
Znanstveno stručni skup Nasilje nad djecom i među djecom (2 ; 2008 ; Osijek)

Mjesto i datum
Osijek, Republika Hrvatska, 27. - 29.11.2008.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Nasilje među djecom; srednjoškolci
(Bullying; high-school students)

Sažetak
Nasilje među djecom u školama postala je svakodnevna pojava. Današnju djecu često uzastopno i sustavno napadaju i uznemiruju njihovi vršnjaci. Kako bismo provjerili stanje u našoj školi i u skladu s njim poduzeli adekvatne mjere proveli smo ovo istraživanje. Cilj istraživanja bio je utvrditi čestinu izloženosti djece nasilju u školi, ispitati kojim vrstama nasilja su najčešće izloženi te prema učeničkim mišljenjima koja su moguća rješenja nasilja u školi. Istraživanje je provedeno na uzorku od 183 učenika prvog razreda Ekonomske i upravne škole Osijek (124 ženskih i 59 muških sudionika). Korišten je anketni upitnik o nasilju u školi, koji je konstruiran za potrebe škole. Dobiveni rezultati upućuju na sljedeće: 86, 9% učenika misli da ima nasilja u školi, te se najčešće susreću s verbalnim i fizičkim nasiljem ; 7, 6% učenika susreće se s nasiljem svakodnevno ; 30, 1% učenika priznalo je da je nasilno prema drugim učenicima, dok je 44, 8% učenika izjavilo da je doživjelo nasilje u školi od strane profesora, i to češće dječaci doživljavaju takav oblik nasilja. Učenici smatraju da neslaganje u razredu i neprihvaćanje različitosti najviše utječe na pojavu nasilja. Što se tiče mogućih rješenja ovakvog stanja učenici najčešće navode sljedeće: razgovor psihologa, pedagoga i ravnatelja s nasilnicima i onima nad kojima se nasilje vrši te s roditeljima, veće i strože kazne te radionice vezane uz nasilje i njegovo sprječavanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Tena Velki, (309876)