Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Usporedba majčinih i odgojiteljskih procjena socijalnog ponašanja djece predškolske dobi (CROSBI ID 577374)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Hanzec, Ivana ; Šeparović, Nikolina ; Brajša-Žganec, Andreja The Comparison of Mothers’ and Preschool Teachers’ Assessments of Children’s Social Behavior / Usporedba majčinih i odgojiteljskih procjena socijalnog ponašanja djece predškolske dobi // Savremeni trendovi u psihologiji : knjiga sažetaka = Current trends in psychology : abstracts. Novi Sad: University of Novi Sad, Faculty of philosophy, 2011. str. 361-362

Podaci o odgovornosti

Hanzec, Ivana ; Šeparović, Nikolina ; Brajša-Žganec, Andreja

hrvatski

Usporedba majčinih i odgojiteljskih procjena socijalnog ponašanja djece predškolske dobi

Mnoga istraživanja pokazuju kako je slaganje procjena dječjeg ponašanja nisko kada se u obzir uzmu procjene različitih procjenjivača, posebice onih koji su s djecom u interakciji u različitim kontekstima. Međutim, istraživanja su se većinom usmjeravala na školsku djecu i adolescente te je manji broj onih koja su istraživala razlike u procjenama za djecu predškolske dobi. Nadalje, nekonzintentni su nalazi o razlikama među procjenjivačima socijalnog ponašanja djece ovisno o dobi i spolu djeteta. Budući da je za poticanje optimalnog razvoja u skladu s dječjim potrebama važno dobiti što točniju i potpuniju sliku dječjeg ponašanja potrebno ga je promatrati i razumjeti u različitim kontekstima u kojima se odvija. Zbog toga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi razlikuju li se majke i odgojiteljice u svojim procjenama socijalnog ponašanja djece predškolske dobi te dodatno utvrditi postoje li specifičnosti u razlikama tih procjena ovisno o spolu i dobi djece. U istraživanju su sudjelovale majke i odgojiteljice 258 djece (123 dječaka i 135 djevojčica, u dobi od 3 do 7 godina) iz pet dječjih vrtića. Podaci su prikupljeni primjenom dviju subskala Upitnika sposobnosti i poteškoća - skalom Problema u ponašanju i skalom Odnosa prema društvu. Dobiveni rezultati ukazali su na razlike majčinih procjena dječjeg socijalnog ponašanja u odnosu na procjene istog ponašanja od strane odgojiteljica. Na objema primijenjenim skalama majke daju statistički značajno više procjene u odnosu na odgojiteljice, odnosno procjenjuju da njihova djeca imaju više problema u ponašanju, ali i bolji odnos prema društvu, u usporedbi s procjenama odgojiteljica. Dok se dječaci i djevojčice prema majčinim procjenama ne razlikuju niti u problemima u ponašanju niti u svom odnosu prema društvu, odgojiteljice procjenjuju da dječacipokazuju statistički značajno više problema u ponašanju. Također, odgojiteljice procjenjuju da su djevojčice značajno sklonije pozitivnom socijalnom ponašanju, odnosno imaju pozitivniji odnos prema društvu. Što se tiče dobnih razlika među ispitanom djecom predškolske dobi, procjene majki i odgojiteljica su sličnije. I majke i odgajateljice procjenjuju da starija djeca predškolske dobi pokazuju više pozitivnog ponašanja, odnosno imaju bolji odnos prema društvu u odnosu na mlađe.S druge strane, jedino kod majčinih procjena uočena je statistički značajna razlika u problemima u ponašanju kod djece različite dobi, pri čemu procjenjuju kako mlađi predškolci imaju značajno više problema u ponašanju.

predškolci ; problemi u ponašanju ; odnos prema društvu ; procjene majki ; procjene

nije evidentirano

engleski

The Comparison of Mothers’ and Preschool Teachers’ Assessments of Children’s Social Behavior

Mnoga istraživanja pokazuju kako je slaganje procjena dječjeg ponašanja nisko kada se u obzir uzmu procjene različitih procjenjivača, posebice onih koji su s djecom u interakciji u različitim kontekstima. Međutim, istraživanja su se većinom usmjeravala na školsku djecu i adolescente te je manji broj onih koja su istraživala razlike u procjenama za djecu predškolske dobi. Nadalje, nekonzintentni su nalazi o razlikama među procjenjivačima socijalnog ponašanja djece ovisno o dobi i spolu djeteta. Budući da je za poticanje optimalnog razvoja u skladu s dječjim potrebama važno dobiti što točniju i potpuniju sliku dječjeg ponašanja potrebno ga je promatrati i razumjeti u različitim kontekstima u kojima se odvija. Zbog toga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi razlikuju li se majke i odgojiteljice u svojim procjenama socijalnog ponašanja djece predškolske dobi te dodatno utvrditi postoje li specifičnosti u razlikama tih procjena ovisno o spolu i dobi djece. U istraživanju su sudjelovale majke i odgojiteljice 258 djece (123 dječaka i 135 djevojčica, u dobi od 3 do 7 godina) iz pet dječjih vrtića. Podaci su prikupljeni primjenom dviju subskala Upitnika sposobnosti i poteškoća - skalom Problema u ponašanju i skalom Odnosa prema društvu. Dobiveni rezultati ukazali su na razlike majčinih procjena dječjeg socijalnog ponašanja u odnosu na procjene istog ponašanja od strane odgojiteljica. Na objema primijenjenim skalama majke daju statistički značajno više procjene u odnosu na odgojiteljice, odnosno procjenjuju da njihova djeca imaju više problema u ponašanju, ali i bolji odnos prema društvu, u usporedbi s procjenama odgojiteljica. Dok se dječaci i djevojčice prema majčinim procjenama ne razlikuju niti u problemima u ponašanju niti u svom odnosu prema društvu, odgojiteljice procjenjuju da dječacipokazuju statistički značajno više problema u ponašanju. Također, odgojiteljice procjenjuju da su djevojčice značajno sklonije pozitivnom socijalnom ponašanju, odnosno imaju pozitivniji odnos prema društvu. Što se tiče dobnih razlika među ispitanom djecom predškolske dobi, procjene majki i odgojiteljica su sličnije. I majke i odgajateljice procjenjuju da starija djeca predškolske dobi pokazuju više pozitivnog ponašanja, odnosno imaju bolji odnos prema društvu u odnosu na mlađe.S druge strane, jedino kod majčinih procjena uočena je statistički značajna razlika u problemima u ponašanju kod djece različite dobi, pri čemu procjenjuju kako mlađi predškolci imaju značajno više problema u ponašanju.

preschool children ; conduct problems ; prosocial behavior ; different informant

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

361-362.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Savremeni trendovi u psihologiji : knjiga sažetaka = Current trends in psychology : abstracts

Novi Sad: University of Novi Sad, Faculty of philosophy

Podaci o skupu

SAVREMENI TRENDOVI U PSIHOLOGIJI

poster

14.10.2011-16.10.2011

Novi Sad, Srbija

Povezanost rada

Psihologija