Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vizualna komunikacija i utjecaj boja na njeno poimanje (CROSBI ID 577128)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Miljković, Petar Vizualna komunikacija i utjecaj boja na njeno poimanje // Zbornik radova sa Znanstveno stručnog skupa PRINTING 2010 / Žiljak, Vilko (ur.). Zagreb: FotoSoft (FS), 2010. str. 11-14

Podaci o odgovornosti

Miljković, Petar

hrvatski

Vizualna komunikacija i utjecaj boja na njeno poimanje

Definicija boje poima se kao elektromagnetsko zračenje u rasponu od 380 do 750 nm, u polju koje je vidljivo ljudskim okom. Psihofizički fenomen induciran izvorom svjetla, stvara osjećaj u mozgu kromatske i akromatske pobude, a karakteristike opisa boja sadržane su u tonu, zasićenosti i svjetlini boje. Boja i svjetlost nalaze se u interaktivnom odnosu prisutni u našem okruženju i cijeloj prirodi. Boja spektra moguće je učiniti manje zasićenim dodavanjem bijelog svjetla (i frekvencije) odnosno učiniti je vizualno bojom veće svjetloće. Kružni dijagram boja kakav se i danas upotrebljava razvio je Isaac Newton uz naknadne brojne dopune prvobitnog koncepta. U primarnoj podijeli boja prema tumačenju razvrstavamo na fizikalne (aditivna i suptraktivna sinteza) , likovno-umjetničke (crvena, plava, žuta, bijela i crna) i psihološke (crvena, zelena, plava, žuta , crna i bijela) aspekte. Model loma svjetla koja nastaje prolaskom bijelog svjetla kroz prizmu stvara se inicijalna distribucija valnih dužina. Površine na koju pada svjetlost u određenom postotku se apsorbiraju ili reflektiraju. Promatrano reflektirano svjetlo percipira se zavisno od izvora svjetla kao i od količine apsorbiranog svjetla (koje je karakteristike površina). Percepcija boja kroz prizmu grafičkog dizajna projicira određenu poruku, te stoga odabir boja stvara određene emocije a projiciraju se kontrast i oštrina u kombinacijama dvaju tonova. Sva promatranja boja kao i njihova individualna percepcija u zavisti je do promatrača, uvjetima promatranja kao i prisutnom osvjetljenju.

boja ; svjetlo ; kromatske ; akromatske

nije evidentirano

engleski

Visual communication and the impact of color on her understanding

nije evidentirano

color ; light ; chromatic ; achromatism

nije evidentirano

Podaci o prilogu

11-14.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova sa Znanstveno stručnog skupa PRINTING 2010

Žiljak, Vilko

Zagreb: FotoSoft (FS)

978-953-7064-14-3

Podaci o skupu

PRINTING 2010

predavanje

25.02.2010-27.02.2010

Stubičke Toplice, Hrvatska

Povezanost rada

Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti