Nastava kao dijalog (CROSBI ID 577119)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bilić Meštrić, Klara
hrvatski
Nastava kao dijalog
Svrha ovog istraživanja bila je prikazati važnost dijaloga u nastavnom diskursu na temelju teorijskih postavki američkih znanstvenika Nicholasa C. Burbulesa i Bertrama C. Brucea. Diskursno sagledavanje dijaloga pokazuje kako je nemoguće dijalogičnost nastavnog diskursa odrediti isključivo na temelju izmjene govornika u usmenoj komunikaciji, te kako je pitanje oblikovanja nastavnog diskursa puno šire od onoga što se događa u učionici. Burbules i Bruce gledaju na dijalog kao na pedagoški odnos utemeljen na stalnom, aktivnom (refleskivnom i recipročnom) sudjelovanju u diskursu. Na temelju teorijskih postavki dijaloga u diskursnoj analizi nastave, prikazano je akcijsko istraživanje o korištenju novih tehnologija u nastavi engleskog jezika na Učiteljskom fakultetu Osijek u Slavonskome Brodu provedeno 2010. godine. Akcijsko se istraživanje pokazalo kao plodno tlo za razvijanje dijaloških odnosa uslijed svoje refleksivne prirode koja poziva na pojačanu studentsku aktivnost u oblikovanju nastavnog diskursa. Isto tako, nove su se komunikacijske tehnologije, svojom polifonijskom strukturom, također pokazale kao medij koji potiče dijaloške odnose na nekoliko razina, aktivirajući dijaloške odnose među samim studentima, te razvijanjem samo-refleksivne uloge studenata.
dijaloški/monološki diskurs; nastavni diskurs; polifonija; akcijsko istraživanje; nove komunikacijske tehnologije
Rad je u postupku recenzije.
engleski
Dialogue in Educational Discourse
nije evidentirano
dialogic/monologic discourse; educational discourse; polyphony; action research; ICT
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Međunarodni znanstveni skup Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (2011., Osijek)
predavanje
01.01.2012-01.01.2012
Hrvatska