Information-communication technology within academic education : powerful tool – what for? (CROSBI ID 577059)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Janković, Vesna
hrvatski
Information-communication technology within academic education : powerful tool – what for?
Digital technologies are not neutral tools, but powerful generators of a new culture based on new cognitive, emotional, societal and economic structures. Domination of ‘Information’ in network society especially challenges humanities and social sciences, traditionally founded on critical reflection and extensive study of literature. Based on the qualitative research conducted among professors and students of the Faculty of Humanities and Social Sciences in Zagreb, this article will critically examine some possibilities and limitations of ICT within the academic education. *** Digitalne tehnologije nisu neutralna oruđa, nego moćni generatori nove kulture utemeljene u novim kognitivnim, emotivnim, societalnim i ekonomskim strukturama. Dominacija 'informacija' u umreženom društvu predstavlja osobit izazov za društvene i humanističke znanosti, tradicionalno utemeljene u kritičkoj refleksiji i ekstenzivnom studiranju literature. Ovaj rad će na temelju nedavno provedenih kvalitativnih istraživanja među nastavnicima i studentima Filozofskog fakulteta u Zagrebu pokušati kritički promotriti mogućnosti ali i ograničenja upotrebe ICT-a u akademskom obrazovanju.
ICT; information society; critical reflection
nije evidentirano
engleski
ICT u visokom obrazovanju : moćno oruđe za što?
Digital technologies are not neutral tools, but powerful generators of a new culture based on new cognitive, emotional, societal and economic structures. Domination of ‘Information’ in network society especially challenges humanities and social sciences, traditionally founded on critical reflection and extensive study of literature. Based on the qualitative research conducted among professors and students of the Faculty of Humanities and Social Sciences in Zagreb, this article will critically examine some possibilities and limitations of ICT within the academic education. *** Digitalne tehnologije nisu neutralna oruđa, nego moćni generatori nove kulture utemeljene u novim kognitivnim, emotivnim, societalnim i ekonomskim strukturama. Dominacija 'informacija' u umreženom društvu predstavlja osobit izazov za društvene i humanističke znanosti, tradicionalno utemeljene u kritičkoj refleksiji i ekstenzivnom studiranju literature. Ovaj rad će na temelju nedavno provedenih kvalitativnih istraživanja među nastavnicima i studentima Filozofskog fakulteta u Zagrebu pokušati kritički promotriti mogućnosti ali i ograničenja upotrebe ICT-a u akademskom obrazovanju.
ICT; informacijsko društvo; kritička refleksija
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
141-159.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Digital technologies and new forms of learning : proceedings = Digitalne tehnologije i novi oblici učenja : zbornik radova = Technologie digitali e nuove forme di appredimento : rendiconti
Milat, Josip
Split: Faculty of Philosophie
978-953-7395-35-3
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096