O početcima časopisnoga reklamnog oglašavanja - od Gajevih oglasa do pisama u ulozi reklamnih poruka (CROSBI ID 577012)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Rišner, Vlasta ; Glušac, Maja
hrvatski
O početcima časopisnoga reklamnog oglašavanja - od Gajevih oglasa do pisama u ulozi reklamnih poruka
U prvom se dijelu rada opisuju reklamni oglasi koje objavljuje Ljudevit Gaj u Narodnim novinama i Danici. Ti se prvi oglasi dijele u dvije skupine: a) pozivi na pretplatu novina i časopisa, b) knjižni oglasi. Pozivi na novinsku i časopisnu pretplatu najčešće su i ilirski proglasi. U drugom se dijelu rada opisuje jedna vrsta kasnijih časopisnih reklama objavljenih u Branislavu i Anđelu čuvaru. Osobitost je tih reklama uključivanje pisama zadovoljnih kupaca određenoga proizvoda. Te se reklame uspoređuju prema Jakobsonovim jezičnim ulogama te se zaključuje da se uz referencijalnu u većoj mjeri potvrđuje emotivna uloga. Svojim dokumentarizmom pisma privlače kupce i pomažu ostvarivanju osnovne uloge reklamnih oglasa.
Ljudevit Gaj; Danica; Anđeo čuvar; jezik novina; jezik reklama; pisma
nije evidentirano
engleski
The Beginnings of Advertising in Periodicals – from Gaj's Ads to Letters Functioning as Commercial Messages
nije evidentirano
Ljudevit Gaj; the periodical Danica; the periodical Anđeo čuvar; language of newspapers; language of advertisements; letters
nije evidentirano
Podaci o prilogu
417.-436..
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zadarski filološki dani III.
Šimun Musa
Zadar: Sveučilište u Zadru
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096