Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poduzeća, kriza i strategije opstanka (CROSBI ID 768694)

Druge vrste radova | elaborat/studija

Čengić, Drago (ur.) Poduzeća, kriza i strategije opstanka // Drago Čengić (ur.), Poduzeća, kriza i strategije opstanka, Zagreb: Institut Ivo Pilar, KAS.. 2011.

Podaci o odgovornosti

Čengić, Drago (ur.)

hrvatski

Poduzeća, kriza i strategije opstanka

U ovome deskriptivnome radu bavili smo se, imajući u vidu ukupnost zadaća naše studije, s tri važne teme: sa socio-demografskim i socio-profesionalnim profilom rukovodećih ljudi u metaloprerađivačkoj i drvoprerađivačkoj industriji, s odnosom poduzeća i krize te s mogućim razlikama između ovih poduzeća s obzirom na njihove odgovore na izazove krize. Kad je riječ o odnosu hrvatskih poduzeća i krize, učinci svjetske ekonomske krize osjetili su se u ove dvije industrije u nekoliko valova, počevši od početka 2008. do prve polovine 2010. godine. Svega 7, 3% poduzeća nije bilo posve pogođeno krizom! Menadžeri su je uglavnom prepoznali tijekom 2009. godine, u vrijeme kada je dio vladajućeg „establishmenta“ još uvijek negirao njen značajniji utjecaj na hrvatsko gospodarstvo. Naši podatci pokazuju da za oblikovanje protu-kriznih strategija nisu bile presudne razina (ranije) financijske zaduženosti poduzeća, niti Vladine protu-krizne mjere, već autonomne mjere uprava i resursi poduzeća. Kriza je nakon prvotnoga šoka (uslijed gubitka tržišta i izostanka priljeva gotovine) dovela do značajnoga otpuštanja radnika i redukcije proizvodnje, do izrazitog smanjivanja svih troškova poslovanja, kao i do prvih pokušaja stabilizacije poslovanja putem povratka glavnim poslovima, što znači i sržnim kompetencijama poduzeća (tzv. core business competencies). Nova filozofija i praksa rukovođenja temelji se na nekim naoko jednostavnim pravilima: na stalnome traganju za novim kupcima/tržištima, te na brižnome planiranju i kontroliranju svih troškova poslovanja. Među strategijama za dugoročniju stabilizaciju poslovanja i konačni oporavak poduzeća nakon 2009. godine identificirali smo ove poslovne strategije: strategiju usmjerenosti ka kupcima temeljem brige o cijeni i kvaliteti proizvoda, akvizicijsku strategiju, strategiju tržišnoga vodstva uz istodobno čuvanje ranijih tržišta, strategiju osvajanja stranih tržišta i novih poslovnih saveza te strategiju stabilizacije poslovanja uz pomoć državnih potpora/subvencija. Provedene protu-krizne poslovne strategije tijekom 2010. godine dovele su ipak do određene stabilizacije poslovanja u većini poduzeća, i do prvih ohrabrujućih naznaka izlaska iz krize. Naime, 80, 0% vlasnika i menadžera ne očekuje daljnje smanjenje broja zaposlenih radnika u 2011. godini, što znači da 20, 0% poduzeća i dalje ne uspijeva stabilizirati svoje poslovanje. Međutim podatci o planiranome zapošljavanju novih radnika u ovoj godini istodobno pokazuju da će oporavak poduzeća u ove dvije grane industrije biti i dalje vrlo spor. To znači da rast proizvodnje u ove dvije industrije neće moći preko noći djelovati na značajnije smanjivanje broja nezaposlenih na hrvatskim burzama rada.

Poduzeća; kriza; strategije opstanka; Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Enterprises, Crisis and Strategies of Survival

nije evidentirano

Enterprises; crisis; strategies of survival; Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Drago Čengić (ur.), Poduzeća, kriza i strategije opstanka, Zagreb: Institut Ivo Pilar, KAS.

2011.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Sociologija