Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 530654

Spolni dimorfizam u primarnoj edukaciji izražen indeksom tjelesne mase


Brodarec, Danko
Spolni dimorfizam u primarnoj edukaciji izražen indeksom tjelesne mase 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Petrinja


Naslov
Spolni dimorfizam u primarnoj edukaciji izražen indeksom tjelesne mase
(Sexual dimorphism in primary education expressed by body mass index)

Autori
Brodarec, Danko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Petrinja

Datum
11.07

Godina
2011

Stranica
39

Mentor
Prskalo, Ivan

Neposredni voditelj
Badrić, Marko

Ključne riječi
Spol; indeks tjelesne mase; primarna edukacija; učenici
(Gender; body mass index; primary education; students)

Sažetak
Spol je značajan čimbenik varijabilnosti unutar vrste. Razlike među spolovima su brojne i očigledne, no ukoliko zavirimo ispod površine, naći ćemo još veći broj osobina na temelju kojih možemo primijetiti razlike između muških i ženskih jedinki vrste. Vrlo je važno spomenuti da te razlike nisu jednake za različite osobine u različitoj dobi. Dok su fizičke razlike vrlo izražene i jasne, postoji čitav niz parametara u građi organizma koji varira. Ovim radom pokušava se ustvrditi upravo razlika između spolova s obzirom na indeks tjelesne mase – ITM – ( koji ''čine'' dvije vrlo promjenjive varijable, visina i težina ), koji je u posljednje vrijeme česta tema razgovora u znanstvenim krugovima. Na žalost pretilost postaje svjetski trend, sve je veći broj pretilih osoba bez obzira na dob. Pretilost ( koju možemo protumačiti kao nagomilavanje viška masti u organizmu ) kod djece nije lako odrediti, pošto dječji organizam ne podliježe istim normama kao organizam odrasle osobe. U skladu s tim, u radu ćemo se osvrnuti i na rezultate studije T. J. Colea i suradnika ( 2000. ), koji je postavio standarde za izračunavanje BMI – a u djece. Što se tiče samoga izračunavanja ono je vrlo jednostavno i određuje se na osnovu antropometrijskih mjerenja ( potrebna nam je masa i visina ispitanika ). Mjerenja su provedena nad uzorkom od ukupno 508 učenika ( od toga 274 učenika i 234 učenice ) u Petrinji, dok su mjerenja iz studije T. J. Colea i suradnika ( 2000. ), provedena nad 97876 dječaka i 94851 djevojčicom iz 6 zemalja svijeta ( Brazil, Velika Britanija, Hong Kong, Nizozemska, SAD, Singapur ). Rezultati provedenih mjerenja kod učenika od 1. – 4. razreda u Petrinji pokazuju da spolni dimorfizam nije izrazit u periodu primarne edukacije za antropometrijske karakteristike mjerene u ovom slučaju, a to su visina i težina.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Marko Badrić, asistent pomagao je kandidatu u izradi završnog rada



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb