Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 530651

Glazbeni sadržaj kao čimbenik intenzifikacije rada u pripremnom dijelu sata


Meaški, Ivana
Glazbeni sadržaj kao čimbenik intenzifikacije rada u pripremnom dijelu sata 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski Fakultet, Petrinja


Naslov
Glazbeni sadržaj kao čimbenik intenzifikacije rada u pripremnom dijelu sata
(Musical content as a factor in the intensification of work in the preparatory part of the lesson)

Autori
Meaški, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski Fakultet

Mjesto
Petrinja

Datum
27.06

Godina
2011

Stranica
43

Mentor
Prskalo, Ivan

Neposredni voditelj
Badrić, Marko

Ključne riječi
Pripremni dio sata; glazbeni sadržaji; intenzitet
(Preliminary part of an hour; musical content; intensity)

Sažetak
Istraživanje je provedeno na uzorku koje je činilo 18 učenika 4. razreda Osnovne škole Dragutina Tadijanovića u Petrinji. Učenici su promatrani u dva sata tjelesne i zdravstvene kulture odnosno u njegovom pripremnom dijelu sata, na prvom satu s primjenom glazbenih sadržaja i drugom bez primjene glazbenih sadržaja. Cilj istraživanja bio je utvrditi fiziološko opterećenje učenika u pripremnom dijelu sata kod primjene glazbenih sadržaja i bez njih, te dolazi li do povećanja fiziološkog opterećenja procijenjeno frekvencijom srca na minutu poslije pripremnog dijela sata s primjenom glazbenih sadržaja. Registrirane su varijable frekvencije srca u mirovanju, nakon uvodnog dijela sata i nakon pripremnog dijela sata s ciljem utvrđivanja utjecaja glazbe na intenzitet vježbanja. Proveden je upitnik sa šest varijabli kako bi se provjerio stav učenika prema vježbanju uz glazbu i vježbanju bez glazbe, u kojem se željelo ispitati koji način vježbanja im se više sviđa, koje vježbanje im je zabavnije, te prilikom kojeg vježbanja su se osjećali opuštenije, a tijekom kojeg umornije. Temeljem provedenog istraživanja utvrđeno je da su u pripremnom dijelu sata s primjenom glazbenih sadržaja učenici postigli veći intenzitet rada. U stavovima o ta dva sata nema statistički značajne razlike, ali nominalno se vidi da su učenici odgovore klasificirali prema pozitivnom polu kod sata s glazbom. Iz odgovora učenika može se zaključiti kako glazba stvara ugodniju atmosferu tijekom vježbanja, smanjuje monotoniju i tako je učenicima manje dosadno. Stvaranjem ugodne atmosfere glazba neutralizira osjećaj umora, te se učenici osjećaju opuštenije, a istovremeno su motiviraniji za rad i zbog toga im se više sviđa vježbanje uz glazbu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Marko Badrić, asistent pomagao je kandidatkinji u izradi završnog rada



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb