Potrošačev proces donošenja odluke o kupnji privatnih maraka (CROSBI ID 366584)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kosić, Elizabeta
Ozretić Došen, Đurđana
hrvatski
Potrošačev proces donošenja odluke o kupnji privatnih maraka
Privatne marke iz godine u godinu sve više zaokupljaju pažnju potrošača, kao i istraživača, a njihov tržišni udio na svjetskoj razini kontinuirano raste. Glavni razlozi pojave privatnih maraka leže u ekspanziji i konsolidaciji trgovaca. Trgovci privatne marke prvenstveno koriste kao strateško oružje za diferencijaciju imidža i sredstvo jačanja vlastite pregovaračke moći u odnosu na proizvođače, dok su za potrošače one dodatni izbor prilikom kupnje čija kvaliteta znatno raste. Na potrošačev proces donošenja odluke o kupnji privatnih maraka utječe velik broj čimbenika, a najveći broj dosadašnjih istraživanja bio je usredotočen na cijenu kao glavnog pokretača kupovnih namjera potrošača. Diplomski rad koncipiran je na način da prikaže teorijska promišljanja različitih autora o privatnim markama, čimbenicima koji utječu na potrošačevu odluku o kupnji privatnih maraka i sl., te da se navedena saznanja preispitaju u praksi provođenjem primarnog istraživanja. Cilj primarnog istraživanja bilo je dobiti uvid u potrošačev stav prema privatnim markama, njihovim kupovnim navikama, te utvrditi stupanj utjecaja pojedinog čimbenika na potrošačev proces donošenja odluke o kupnji privatnih maraka. Istraživanje je provedeno na 142 ispitanika, a uzorak istraživanja činili su građani Grada Zagreba. Provedeno istraživanje potvrdilo je rezultate dosadašnjih istraživanja, odnosno potvrdilo je činjenicu da su, uz cijenu, najznačajniji čimbenici koji utječu na potrošačev proces donošenja odluke o kupnji percipirana kvaliteta i imidž prodavaonice. Također, demografski čimbenici pokazali su se nevažnima u odnosu na bihevioralne čimbenike koje predstavljaju očekivana korist, lojalnost marki i dosadašnje iskustvo korištenja.
privatne marke; odluka o kupnji; potrošačev stav prema privatnim markama; kupovno ponašanje
nije evidentirano
engleski
The process of consumers decision making about purchasing private label brand
nije evidentirano
private labels; decision about purchasing; consumers attitude toward PLBs; purchasing behavior
nije evidentirano
Podaci o izdanju
68
17.10.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb