Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi o cjelovitoj seksualnoj edukaciji u hrvatskim školama: Rezultati nacionalnog istraživanja mladih (CROSBI ID 174828)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Modrić, Jegor ; Šoh, Damir ; Štulhofer, Aleksandar Stavovi o cjelovitoj seksualnoj edukaciji u hrvatskim školama: Rezultati nacionalnog istraživanja mladih // Revija za sociologiju, 41 (2011), 77-97. doi: 10.5613/rzs.41.1.5

Podaci o odgovornosti

Modrić, Jegor ; Šoh, Damir ; Štulhofer, Aleksandar

hrvatski

Stavovi o cjelovitoj seksualnoj edukaciji u hrvatskim školama: Rezultati nacionalnog istraživanja mladih

Cilj ovoga rada bio je ispitati stavove mladih o potrebi uvođenja seksualne edukacije u hrvatske škole, profilu osoba koje bi trebale izvoditi takav program te stupanj prihvaćanja 11 tema karakterističnih za tzv. cjelovitu seksualnu edukaciju. Istraživanje, izvorno posvećeno rizicima HIV-a, provedeno je metodom ankete u veljači 2010. godine na stratificiranom nacionalnom uzorku osoba u dobi od 18 do 25 godina (N = 1005). Većina sudionika (83, 8%) je bila mišljenja kako bi »seksualni odgoj i edukaciju« trebalo uvesti u hrvatske škole. Kao idealnu osobu za izvođenje programa naveli su liječnika/cu (36, 9%), odnosno vršnjake edukatore (23%). Niti jedna od 11 ponuđenih tema cjelovite seksualne edukacije, izvedenih iz nedavno objavljenih UNESCO-vih Međunarodnih smjernica za seksualnu edukaciju, nije ocijenjena nevažnom. Najvažnijima su procijenjene teme Spolno prenosive bolesti i zaštita, Seksualno uznemiravanje i zlostavljanje te Trudnoća i roditeljstvo. Ukupna prosječna ocjena za svih 11 tema iznosila je 3, 26 (SD = 0, 46 ; teorijski raspon = 1–4). Premda su utvrđene spolne razlike u prihvaćanju nekih tema, rangiranje tri najprihvaćenije, odnosno najmanje prihvaćene tematske jedinice nije se pokazalo spolno specifičnim. Izrazito religiozni i nereligiozni sudionici vrlo malo su se razlikovali u ocjeni važnosti i rangiranju ponuđenih tema. U cjelini, nalazi upućuju na to da bi većina mladih u Hrvatskoj mogla biti sklona istoj ili vrlo sličnoj koncepciji seksualne edukacije u školama.

seksualna edukacija; cjelovita seksualna edukacija; mladi; škola; UNESCO-ve smjernice za seksualnu edukaciju; religioznost

nije evidentirano

engleski

Attitudes towards Comprehensive School-based Sex Education in Croatian Schools: Results from a National Study of Youth

nije evidentirano

sex education; comprehensive sex education; youth; schools; UNESCO guidelines for sex education; religiosity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

41

2011.

77-97

objavljeno

0350-154X

10.5613/rzs.41.1.5

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Sociologija

Poveznice
Indeksiranost