Korištenje specifičnosti akvakultrne proizvodnje u modernom marketingu (CROSBI ID 576495)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jug-Dujaković, Jurica ; Gavrilović, Ana
hrvatski
Korištenje specifičnosti akvakultrne proizvodnje u modernom marketingu
Moderni marketing mora koristiti sve posebnosti i atribute akvakulture kao industrije, osobito njezine prednosti u usporedbi sa konvencionalnim ribolovom. Moderna tehnologija koja uključuje kondicioniranje matičnog stoka, kontrolu uzgojnog okoliša i kultiviranje različitih ribljih vrsta omogućava kontinuiranu cjelogodišnju proizvodnju više vrsta ribe željene pecature i konzistentno snabdjevanje različitih segmenata tržišta. Ribolov, s druge strane, ograničen sezonskim varijacijama, populacijskim migracijama i konačno vještinom ribara i kvalitetom ribolovnih alata ne može garantirati kvantitet, vrstu i pecaturu ulovljene ribe pa će radi toga ostati u većini slučajeva ograničen na „dnevni ulov“ – „catch of the day“. Do sada se riba iz ribljih farmi uglavnom priključivala ribolovnom ulovu i kao takva slala ne tržište. Razlog tome bio je tradicionalno dobro organiziran marketing ribe iz ulova, nasuprot potpuno neorganiziranom marketingu nekonsolidirane akvakulturne proizvodnje, te relativno mala ponuda ribljih farmi u odnosu na ribolov. Danas akvakultura, koja predstavlja više od 30% ponude akvatičkih proizvoda mora biti sposobna za ekzekuciju vlastite marketinške strategije koja će u potpunosti iskoristiti sve njezine prednosti: - kontinuiranu, a ne sezonsku ponudu - stalnu raspoloživost svježeg proizvoda - kontrolirani uzgojni okoliš zaštičen od polucije, bolesti i nevremena - mogućnost proizvodnje po zahtjevima tržišta - kontrolu proizvoda od mlađi (ili čak ličinki) do konzumne ribe - garanciju uvijek stalne standardizirane kvalitete - potpunu kontrolu procesa proizvodnje, izlova, prerade i distribucije - visoku mogućnost i isplativost diverzifikacije proizvoda određene vrste s obzirom na stalnu njenu raspoloživost - dužu trjanost („shelf life“) proizvoda akvakulture radi optimalnih uvjeta izlova, brze pripreme za tržište ili preradu - mogućnost brendiranja O ovom radu daju se moguće smjernice za organizaciju modernog marketinga koji će koji će stvoriti uvjete za učinkovitu strategiju predstavljnja proizvoda akvkulture i njihovu uspješnu prodaju u različitim segmentima tržišta.
marketing; akvakultura i proizvodi akvakulture
nije evidentirano
engleski
The use of advantages of the aquaculture production in the modern marketing
nije evidentirano
marketing; aquaculture and aquaculture products
nije evidentirano
Podaci o prilogu
10-11.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Proceedings of the fifth Convention on the freshwater aquaculture
Croatian Chamber of Commerce
Zagreb: Croatian Chamber of Commerce
Podaci o skupu
7. Međunarodni gospodarsko - znanstveni skup o ribarstvu
predavanje
07.04.2011-09.04.2011
Vukovar, Hrvatska