Evaluacija ideja i projekata u diverzifikaciji ribljih proizvoda i njihovoj uspješnoj komercijalizaciji (CROSBI ID 576488)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jug-Dujaković, Jurica ; Gavrilović, Ana ; Skaramuca, Boško
hrvatski
Evaluacija ideja i projekata u diverzifikaciji ribljih proizvoda i njihovoj uspješnoj komercijalizaciji
U radu se sugeriraju osnovni čimbenici i postupak evaluacije projekta diverzifikacije, odnosno evaluacije ideje novog proizvoda akvakulture. U fazi inicijalnog menadžmenta projekta potrebno je mobilizirati i evaluirati sve raspoložive resurse u vlastitoj tvrtki i biti spreman postaviti sva relevantna pitanja: menadžmentu (da podrži ili odbaci projekt diverzifikacije), financijskim institucijama (za pronalaženje financijskih resursa), marketinškim stručnjacima (za prodaju/prodor na tržište), tehnolozima (za eventualne nove metode, postrojenja i alate). Potrebno je opisati potrebu/priliku na tržištu za predloženim proizvodom direktno i jednostavno, te identificirati potražnju i ciljnu grupu, odnosno segment tržišta. Spoznati kriterije koje potencijalna ciljana skupina koristi u donošenju odluke o kupnji/ugovoru (cijena, kvaliteta, dostupnost proizvoda), te definirati kompeticiju i njihove prednosti i slabosti. To obuhvaća upoznavanje tržišnog teritorija koji moramo osvojiti ili eventualno nekome oduzeti. Odrediti vrijednosni lanac prema aktivnostima potrebnim za kreiranje, proizvodnju i plasiranje proizvoda, te zaključiti koje aktivnosti, odnosno koji dio u lancu dobiva najveći dio dodane vrijednosti, odnosno tko će ovim novim proizvodom zaraditi najviše. Ono što želimo postići projektom mora biti mjerljivo, pa treba identificirati ključne indikatore uspješnosti, odnosno neuspješnosti po fazama projekta. Proizvodnja i marketinška strategija moraju postati dobro isplanirana kombinacija taktičkih poteza koji su osnova za izradu taktičkog plana koji uključuje: marketing, financiranje, proizvodnju, informacije, te kvalitetu i sigurnost proizvoda. Osnovni taktički potezi obično uključuju: komunikaciju, brand, prodaju, distribuciju i partnerstvo.
evaluacija; diverzifikaca i komercijalizacija ribljih proizvoda
nije evidentirano
engleski
Evaluation of ideas and projects of fish products diversification and their successful commercialization
nije evidentirano
evaluation; fish products diversification and commercialization
nije evidentirano
Podaci o prilogu
51-56.
2011.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Hrvatsko ribarstvo - Kako i kuda dalje
Prof. dr.sc. Ivan Bogut
Zagreb: Hrvatska gospodarska komora (HGK)
1848-0535
Podaci o skupu
6. savjetovanje o slatkovodnom ribarstvu Republike Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem
predavanje
01.01.2011-01.01.2011
Vukovar, Hrvatska