Slušno procesiranje kod djece s govorno- jezičnim poremećajima (CROSBI ID 576456)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vincek, Maja ; Lanc, Sanja ; Heđever, Mladen
hrvatski
Slušno procesiranje kod djece s govorno- jezičnim poremećajima
Slušno procesiranje je termin koji se koristi za opisivanje procesa koji se događaju kada mozak prepoznaje i tumači zvukove oko nas. Prema ASHA-i (2005.) poremećaj slušnog procesiranja je definiran kao senzorički poremećaj koji pogađa slušanje, razumijevanje govora i jezika te stvara poteškoće u procesiranju auditivnih informacija. Poremećaj slušnog procesiranja je najbolje opisan kao nedostatak u neuralnom procesiranju slušnih podražaja u središnjem živčanom sustavu koji može koegzistirati, ali nije rezultat disfunkcija u ostalim osjetnim modalitetima. Prema Dawes i sur. (2008.) ovaj poremećaj je karakteriziran teškoćama u slušanju uz postojanje urednog audiograma. Taj nedostatak dolazi do izražaja u nepovoljnim okolinskim uvjetima. U školske djece taj poremećaj može biti uzrok teškoća učenja (jezika i pismenosti) te posljedično i lošeg uspjeha u školi. Cilj ovog istraživanja jest usporedba sposobnosti slušnog procesiranja djece sa i bez govorno-jezičnih poremećaja. Primijenjena je baterija od četiri subtesta (Test filtriranih riječi, Test govora u buci, Dihotički test riječi i Dihotički test rečenica) a uzorak je sačinjavalo dvadesetero djece u dobi od sedam do devet godina s dijagnozom iz spektra govorno-jezičnih poremećaja.
slušno procesiranje ; govorno – jezični poremećaj ; poremećaj slušnog procesiranja
nije evidentirano
engleski
Research of Auditory Processing in Children with Speach and Language Disorders
Slušno procesiranje je termin koji se koristi za opisivanje procesa koji se događaju kada mozak prepoznaje i tumači zvukove oko nas. Prema ASHA-i (2005.) poremećaj slušnog procesiranja je definiran kao senzorički poremećaj koji pogađa slušanje, razumijevanje govora i jezika te stvara poteškoće u procesiranju auditivnih informacija. Poremećaj slušnog procesiranja je najbolje opisan kao nedostatak u neuralnom procesiranju slušnih podražaja u središnjem živčanom sustavu koji može koegzistirati, ali nije rezultat disfunkcija u ostalim osjetnim modalitetima. Prema Dawes i sur. (2008.) ovaj poremećaj je karakteriziran teškoćama u slušanju uz postojanje urednog audiograma. Taj nedostatak dolazi do izražaja u nepovoljnim okolinskim uvjetima. U školske djece taj poremećaj može biti uzrok teškoća učenja (jezika i pismenosti) te posljedično i lošeg uspjeha u školi. Cilj ovog istraživanja jest usporedba sposobnosti slušnog procesiranja djece sa i bez govorno-jezičnih poremećaja. Primijenjena je baterija od četiri subtesta (Test filtriranih riječi, Test govora u buci, Dihotički test riječi i Dihotički test rečenica) a uzorak je sačinjavalo dvadesetero djece u dobi od sedam do devet godina s dijagnozom iz spektra govorno-jezičnih poremećaja.
auditory processing ; speech and language disorders ; auditory processing disorder
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
407-428.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Čovjek i govor: Znanstveno-stručna monografija VII. međunarodnog simpozija verbotonalnog sistema
Dulčić, Adinda
Zagreb: Poliklinika SUVAG
978-953-95195-8-0
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096