Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Strategije upravljanja privatnim markama (na primjeru privatnih maraka trgovačkog lanca Konzum) (CROSBI ID 366477)

Ocjenski rad | diplomski rad

Šipek, Andrea Strategije upravljanja privatnim markama (na primjeru privatnih maraka trgovačkog lanca Konzum) / Ozretić Došen, Đurđana (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2011

Podaci o odgovornosti

Šipek, Andrea

Ozretić Došen, Đurđana

hrvatski

Strategije upravljanja privatnim markama (na primjeru privatnih maraka trgovačkog lanca Konzum)

Opće prihvaćena definicija privatne marke (vlastite, trgovačke, marke distributera, marke posrednika) glasi da je to marka u vlasništvu posrednika koji angažira proizvođače za proizvodnju proizvoda koji će biti u vlasništvu tih maraka ili kojima će marka biti dodijeljena (Vranešević, 2007, str.200). Iako su često percipirane kao jeftina imitacija proizvođačkih maraka, privatne marke kontinuirano postižu veliki rast širom svijeta, pobijajući negativna mišljenja i pobuđujući pažnju javnosti i stručnjaka za njihovim detaljnim proučavanjem. Privatne marke su na hrvatskom tržištu relativno novija pojava, točnije prve privatne marke su uvedene dolaskom stranih lanaca trgovina 1997. godine i do danas bilježe konstantan rast tržišnog udjela. Prema rezultatima istraživanja agencije ACNielsen putem panela maloprodaje, rast udjela privatnih maraka bilježi se iz godine u godinu i ima daljnju tendenciju rasta. Dolaskom sve većeg broja stranih trgovačkih lanaca i diskontera na hrvatsko tržište, ono sve više postaje dio globalnog tržišta što uvelike potiče razvoj privatnih maraka. Razvojem privatnih maraka jača snaga trgovačkih lanaca i njihova konkurentnost spram maraka proizvođača zbog čega trgovački lanci u svojoj ponudi zadržavaju samo jake marke proizvođača odnosno marke kojima je lojalnost potrošača velika. Ovaj rad prikazuje povijesni razvoj privatnih maraka, sadašnje stanje na tržištu privatnih maraka te analizira strategije upravljanja privatnim markama kroz vrste privatnih maraka. Analizom strategija upravljanje privatnim markama na konkretnom poslovnom slučaju trgovačkog lanca Konzum, biti će omogućeno odgovarajuće povezivanje teorijskog dijela i konkretnog primjera. Konzum kao uvjerljivo najveći trgovački lanac u Hrvatskoj i njegov širok asortiman privatnih maraka u različitim kategorijama, poslužit će kao dobar primjer analize triju razine privatnih maraka: K Plus kao oponašajuća (obična) privatna marka, Standard kao generička (vrijednosna) privatna marka i Volim najbolje kao premijska privatna marka.

privatne marke; strategije upravljanja privatnim markama

nije evidentirano

engleski

Private label strategies (Konzum case)

nije evidentirano

private labels; private label strategies

nije evidentirano

Podaci o izdanju

75

29.09.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija