Razlike u doživljaju usamljenosti i socijalne podrške kod djece niže osnovnoškolske dobi (CROSBI ID 174575)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Blažeka Kokorić, Slavica ; Laklija, Maja ; Jutriša, Ivanka
hrvatski
Razlike u doživljaju usamljenosti i socijalne podrške kod djece niže osnovnoškolske dobi
U radu se analiziraju razlike u doživljaju usamljenosti i socijalne podrške kod djece niže osnovnoškolske dobi, ovisno o promatranim obilježjima djeteta (spol i školski uspjeh), obilježjima obitelji (veličina obitelji, broj djece, zaposlenost roditelja) te sredine u kojoj dijete živi (ruralna/urbana sredina). U istraživanju je sudjelovalo 164 djevojčica i dječaka, polaznika trećih i četvrtih razreda osnovne škole. Rezultati su pokazali da je doživljaj usamljenosti značajno veći u skupini djece koja ostvaruju niži školski uspjeh, čiji su roditelji nezaposleni, te koji imaju više od četvero braće i sestara. Istovremeno utvrđeno je da djeca s izvrsnim školskim uspjehom doživljaju značajno više socijalne podrške od djece s dobrim i vrlo dobrim uspjehom te da postoji značajna negativna povezanost između usamljenosti i dostupnosti socijalne podrške.
usamljenost djece; socijalna podrška; rizici; prevencija
nije evidentirano
engleski
Differences in the experience of loneliness and social support with primary-school children of lower age
nije evidentirano
child loneliness; social support; risks; prevention
nije evidentirano