Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 528680

Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća učenika u odnosu prema unaprijeđenju nastave Prirode i društva


Vijtiuk, Nada; Letina, Alena; Marković, Nenad
Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća učenika u odnosu prema unaprijeđenju nastave Prirode i društva // Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja / Vijtiuk, Nada (ur.).
Zagreb, 2010. str. 21-21 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća učenika u odnosu prema unaprijeđenju nastave Prirode i društva
(External evaluation of pupils educational achievements in relation to science instruction improvement)

Autori
Vijtiuk, Nada ; Letina, Alena ; Marković, Nenad

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja / Vijtiuk, Nada - Zagreb, 2010, 21-21

ISBN
978-953-7210-34-2

Skup
4. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima ECNSI-2010

Mjesto i datum
Zagreb, Republika Hrvatska, 11.-13. studenog 2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Kvalitativna analiza; vanjsko vrjednovanje; nastava Prirode i društva; preporuke ;
(Qualitative analysis; external evaluation; Science and Society teaching; recommendations ;)

Sažetak
U ovom radu iznose se neki od ključnih rezultata kvalitativne analize učeničkih odgovora na pojedine ispitne čestice subtesta iz prirode i društva. Subtest je sastavni dio cjelovitog pisanog ispita Matematike i Prirode i društva za četvrti razred provedenog u sklopu projekta vanjskog vrednovanja obrazovnih postignuća učenika u svim hrvatskim osnovnim školama u travnju 2008. godine. Iznošenjem spoznaja iz do sada nedovoljno iskorištenih izvora informacija, sadržanih u načinima odgovora učenika, utvrđuju se neki od mogućih odgovora na pitanja o učeničkim znanjima i vještinama, na razini iscrpnosti koja nije bila iskazana ukupnim rezultatima te kvantitativnim podatcima. Ovakav način uvida u učeničke odgovore pruža informacije o prirodi učeničkog razumijevanja područja koji se ispituje. Kvantitativna i kvalitativna analiza učeničkih postignuća mogu se kombinirati i pružiti odgovore na pitanja koja postavljaju učitelji i stručnjaci u kreiranju obrazovne politike nakon uvida u rezultate vanjskoga vrednovanja. Rezultati dobiveni kvalitativnom analizom omogućavaju jasnije sagledavanje sadašnjeg stanja u odgojno-obrazovnom procesu i pružaju mogućnost za utvrđivanje osnovnih smjernica i preporuka za unaprijeđenje nastave prirode i društva uključujući nekoliko razina. Neke od njih su preporuke za realizaciju kurikuluma nastave prirode i društva, preporuke za uporabu učinkovitijh strategija i metoda poučavanja u nastavi prirode i društva, preporuke za povezivanje nastavnih sadržaja Prirode i društva sa sadržajima drugih nastavnih predmeta te preporuke za osposobljavljavanje budućih učitelja i permanentno usavršavanje učiteljske profesije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb