Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća učenika u odnosu prema unaprijeđenju nastave Prirode i društva (CROSBI ID 576101)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Vijtiuk, Nada ; Letina, Alena ; Marković, Nenad
hrvatski
Vanjsko vrednovanje obrazovnih postignuća učenika u odnosu prema unaprijeđenju nastave Prirode i društva
U ovom radu iznose se neki od ključnih rezultata kvalitativne analize učeničkih odgovora na pojedine ispitne čestice subtesta iz prirode i društva. Subtest je sastavni dio cjelovitog pisanog ispita Matematike i Prirode i društva za četvrti razred provedenog u sklopu projekta vanjskog vrednovanja obrazovnih postignuća učenika u svim hrvatskim osnovnim školama u travnju 2008. godine. Iznošenjem spoznaja iz do sada nedovoljno iskorištenih izvora informacija, sadržanih u načinima odgovora učenika, utvrđuju se neki od mogućih odgovora na pitanja o učeničkim znanjima i vještinama, na razini iscrpnosti koja nije bila iskazana ukupnim rezultatima te kvantitativnim podatcima. Ovakav način uvida u učeničke odgovore pruža informacije o prirodi učeničkog razumijevanja područja koji se ispituje. Kvantitativna i kvalitativna analiza učeničkih postignuća mogu se kombinirati i pružiti odgovore na pitanja koja postavljaju učitelji i stručnjaci u kreiranju obrazovne politike nakon uvida u rezultate vanjskoga vrednovanja. Rezultati dobiveni kvalitativnom analizom omogućavaju jasnije sagledavanje sadašnjeg stanja u odgojno-obrazovnom procesu i pružaju mogućnost za utvrđivanje osnovnih smjernica i preporuka za unaprijeđenje nastave prirode i društva uključujući nekoliko razina. Neke od njih su preporuke za realizaciju kurikuluma nastave prirode i društva, preporuke za uporabu učinkovitijh strategija i metoda poučavanja u nastavi prirode i društva, preporuke za povezivanje nastavnih sadržaja Prirode i društva sa sadržajima drugih nastavnih predmeta te preporuke za osposobljavljavanje budućih učitelja i permanentno usavršavanje učiteljske profesije.
kvalitativna analiza; vanjsko vrjednovanje; nastava Prirode i društva; preporuke ;
nije evidentirano
engleski
External evaluation of pupils educational achievements in relation to science instruction improvement
nije evidentirano
qualitative analysis; external evaluation; Science and Society teaching; recommendations ;
nije evidentirano
Podaci o prilogu
21-21.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja
Vijtiuk, Nada
Zagreb:
978-953-7210-34-2
Podaci o skupu
4. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima ECNSI-2010
predavanje
11.11.2010-13.11.2010
Zagreb, Hrvatska