Mjerenje konkurentnosti turističkog proizvoda: primjer kruzing turizma i Dubrovnika (CROSBI ID 43939)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Ivandić, Neven ; Marušić, Zrinka ; Horak, Siniša
hrvatski
Mjerenje konkurentnosti turističkog proizvoda: primjer kruzing turizma i Dubrovnika
Udio Mediterana na kruzing tržištu stalno se povećava – potražnja raste, a povećanje prihvatnog kapaciteta i brodova i luka prati i povećanje kvalitete. Takav intenzivan razvoj kruzing turizma kruzing destinacijama nameće potrebu stalnog praćenja konkurentske pozicije i čimbenika koji je određuju. U radu je prikazan model konkurentnosti kruzing destinacija na Mediteranu koji polazi od specifičnosti proizvoda i definiranog kruga usporedivih destinacija koje sličan proizvod pružaju na sličnim tržištima. Model je zasnovan na pokazatelju ‘vrijednost za novac’ koju pružaju kruzing destinacije kao odrazu atraktivnosti kruzing destinacije (atraktivnost luke, atraktivnost turističke destinacije, atraktivnost destinacije sa stajališta kruzing kompanija) i troškova ticanja broda u luci odnosno lučkih pristojbi i naknada. Iako je model razvijen iz perspektive analize konkurentnosti dubrovačkih luka na kruzing tržištu Mediterana, riječ je o općemu modelu koji je uz promjenu konkurentskog kruga destinacija moguće primijeniti i na analizu konkurentnosti drugih luka/destinacija takvoga tipa.
konkurentnost kruzing destinacije, kruzing turizam, luka ticanja, troškovi ticanja, Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Assessment of tourism product competitiveness: Case of cruising tourism and City of Dubrovnik
nije evidentirano
competitiveness of cruise destination, cruising tourism, port of call, port tariffs, Croatia
nije evidentirano
Podaci o prilogu
157-178.
objavljeno
Podaci o knjizi
Izazovi upravljanja turizmom
Čorak, Sanda
Zagreb: Institut za turizam
2011.
978-953-6145-24-9