Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 528466

MENADŽMENT ODRŽIVE I ODGOVORNE PRAKSE MANIFESTACIJA U TURIZMU (CASE STUDY: KAZALIŠTE ULYSSES)


Trošt, Klara; Milohnić, Ines
MENADŽMENT ODRŽIVE I ODGOVORNE PRAKSE MANIFESTACIJA U TURIZMU (CASE STUDY: KAZALIŠTE ULYSSES) // Entrepreneurship and Macroeconomic Management: Reflections on the World in Turmoil / Afrić Rakitovac, K. ; Šugar, V. ; Bevanda, V. (ur.).
Pula: Juraj Dobrila University of Pula, Department of Economics and Tourism, 2011. str. 1733-1750 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
MENADŽMENT ODRŽIVE I ODGOVORNE PRAKSE MANIFESTACIJA U TURIZMU (CASE STUDY: KAZALIŠTE ULYSSES)
(MANAGEMENT OF SUSTAINABLE AND RESPONSIBLE EVENT PRACTICES IN TOURISM (CASE STUDY: ULYSSES THEATRE))

Autori
Trošt, Klara ; Milohnić, Ines

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Entrepreneurship and Macroeconomic Management: Reflections on the World in Turmoil / Afrić Rakitovac, K. ; Šugar, V. ; Bevanda, V. - Pula : Juraj Dobrila University of Pula, Department of Economics and Tourism, 2011, 1733-1750

ISBN
978-953-7498-41-2

Skup
The 5th International Scientific Conference - Entrepreneurship and Macroeconomic Management: Reflections on the World in Turmoil

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 24-26.03.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Menadžment; održivost; učinci manifestacija; turistička destinacija; kvaliteta
(Management; sustainability; event impacts; tourist destination; quality)

Sažetak
Menadžment manifestacija brzo je rastuće profesionalno područje u kojem turisti čine potencijalno tržište, a turističke destinacije postaju temeljnom zainteresiranom stranom u uspješnost i privlačnost manifestacija. Značaj manifestacija kao elementa turističke ponude destinacije ogleda se kroz njihovu turističku, društvenu i kulturnu funkciju. Turistička funkcija manifestacija sadržana je posebice u proširenju turističkog tržišta destinacije, produženju boravka turista u destinaciji, izgradnji imidža destinacije, boljoj promociji destinacije. Osim privlačenja investicija u turističku destinaciju turističke manifestacije čine i značajan faktor atrakcije i animacije u destinaciji. Iz navedenih spoznaja proizlazi potreba sustavnog istraživanja manifestacija s aspekta ekonomskih, društvenih, i okolišnih učinaka, u smislu stvaranja i održavanja održivih manifestacija i turističkih destinacija. S obzirom na sve veći značaj manifestacija kao elementa obogaćivanja turističke ponude i jednog od temeljnih motiva odabira destinacije, te sve većeg broja istraživanja na temu održivosti manifestacija, autori u ovom radu posebno izdvajaju manifestacija u smislu detaljne analize i mogućnosti utjecaja menadžmenta na podizanje kvalitete turističke destinacije. Ovim se radom opisuje važnost utvrđivanja održivosti i odgovornosti manifestacija, praćenjem i mjerenjem ekonomskih, društvenih i okolišnih učinaka. Za utvrđivanje održivosti i odgovornosti manifestacija u radu je korištena metoda studije slučaja na primjeru umjetničkog događanja Kazališta Ulysses koji se održava u Nacionalnom parku Brijuni, u Republici Hrvatskoj. Rezultati istraživanja, nakon provedene studije slučaja, pokazuju kako s aspekta održivosti manifestacija najznačajniji dio otpada na društvenu i ekonomsku održivost, dok se na posljednjem mjestu nalazi okolišna održivost. Istraživanjem je ukazano na nedostatak svjesnosti organizatora o praćenju okolišnih učinaka, osobito učinaka definiranim kao učinci ekološke potrošnje. Ovim će se radom pokušati dati praktične smjernice praćenja učinaka manifestacija, s ciljem odgovora na pitanje koje mjere moraju poduzeti organizatori događanja kako bi ih se njihova događanja smatrala održivim i odgovornim.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Institut za poljoprivredu i turizam, Poreč

Autor s matičnim brojem:
Klara Trošt Lesić, (301164)