Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Komunikološka analiza vizualnoga identiteta internetskih stranica - komparacija s redizajniranim Vjesnikovim portalom (CROSBI ID 575937)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Popović, Goran ; Grmuša, Tanja Komunikološka analiza vizualnoga identiteta internetskih stranica - komparacija s redizajniranim Vjesnikovim portalom // Riječ i slika u doba vizualnih medija: Zbornik radova znanstvenog kolokvija s međunarodnim sudjelovanjem, Studijsko središte Hrvatskih studija u Skradinu, 27. do 29. svibnja 2011. / Labaš, Danijel (ur.). Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 83-107

Podaci o odgovornosti

Popović, Goran ; Grmuša, Tanja

hrvatski

Komunikološka analiza vizualnoga identiteta internetskih stranica - komparacija s redizajniranim Vjesnikovim portalom

Suočeni s padom naklade, ali i slabom zainteresiranošću oglašivača, tradicionalni se mediji sve više okreću novim tehnologijama i platformama obogaćujući tako svoja online izdanja, koja im omogućuju veću i bržu distribuciju sadržaja uz minimalne troškove. Korisnike treba privući kvalitetnim i pouzdanim sadržajem, ali i atraktivnim izgledom stranice koja omogućuje bržu čitljivost i lakše snalaženje. Stoga se mnogo pažnje pridaje vizualnim elementima čija je zadaća osigurati vizualnu jedinstvenost i prepoznatljivost na uniformiranom medijskom tržištu stvarajući tako vizualni identitet pojedinoga medija. Riječ je o složenome procesu kombiniranja elemenata grafičkog dizajna u vizualnu prikladnost poruke kojoj je cilj pronaći balans između četiri ključna koncepta kao što su funkcionalnost, estetika, kreativnost i tradicija. Nerijetko tomu prethode opsežna istraživanja tržišta kako bi se analizirala konkurencija te unaprijedilo vlastito poslovanje. Slično je učinio i Vjesnik koji je redizajn svojega portala dugo pripremao. Struka je novi vizualni identitet dočekala s podijeljenim mišljenjima. U središtu zanimanja ovoga rada bilo je istražiti kako novi vizualni identitet Vjesnikova portala ocjenjuju studenti komunikacija – mlađa i internetski najaktivnija populacija, kojima vizualni elementi mnogo znače. Istraživanje je provedeno na uzorku od 84 studenta, a ispitanici su metodom ankete ocjenjivali novi vizualni identitet u tri kategorije: grafička oprema i dizajn, vjerodostojnost i etičnost medija te jezik medija. Rezultati istraživanja pokazali su kako studenti vrlo pozitivno ocjenjuju novo grafičko-vizualno izdanje Vjesnikova portala, te kako cijene što promjene koje su se dogodile nisu narušile njegovu vjerodostojnost i etičnost. Tako je ponovno potvrđena Vjesnikova reputacija ozbiljnoga i analitičnoga medija.

vizualni elementi ; vizualni identitet ; grafički dizajn ; novi mediji ; Vjesnikov portal

nije evidentirano

engleski

Communication analysis of the visual identity of the website - a comparison with the redesigned Vjesnik website

nije evidentirano

visual elements ; visual identity ; graphic design ; new media ; Vjesnik website

nije evidentirano

Podaci o prilogu

83-107.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Riječ i slika u doba vizualnih medija: Zbornik radova znanstvenog kolokvija s međunarodnim sudjelovanjem, Studijsko središte Hrvatskih studija u Skradinu, 27. do 29. svibnja 2011.

Labaš, Danijel

Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7823-67-2

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti