Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 527923

Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno-štetne komunikacijske forme


Grmuša, Tanja
Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno-štetne komunikacijske forme 2010., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb


Naslov
Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno-štetne komunikacijske forme
(Truthfulness and and objectivity in information and socio-harmful forms of communication)

Autori
Grmuša, Tanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
24.09

Godina
2010

Stranica
178

Mentor
Labaš, Danijel

Ključne riječi
Istina ; objektivnost ; vjerodostojnost medija ; stereotipi ; društveno-štetne komunikacijske forme
(Truth ; objectivity ; credibility of the media ; stereotypes ; socio-harmful forms of communication)

Sažetak
Istina i istinitost u informaciji preduvjet su povjerenja na kojemu se zasniva odnos komunikator - medij - recipijent. Istinitost i objektivnost neosporno čine temelj medijske vjerodostojnosti. Riječ je o procesu stvaranja povjerenja čija gradnja traje dugo, a koje može u trenu nestati. Osim toga, istina i vjerodostojnost osiguravaju novinarsku kvalitetu. Budući da pišu za Druge, novinari su i odgovorni za stvaranje slike o Drugome. Pri tome se često (ne)svjesno obilno koriste stereotipima kao ustaljenim obrascima opisivanja karakternih osobina, koji se mehanički usvajaju i koji mogu biti zapreka u preuzimanju kasnijih iskustava, posebice kada je riječ o negativnim prikazima. Nerijetko su za stvaranje loših slika o Drugima odgovorni upravo novinari koji gotovo svakodnevno prijeđu tanku granicu između nespretno sročenoga izraza i oštroga, gotovo klevetničkoga suda. Riječ je o društveno- štetnim oblicima novinarske komunikacije u koje ubrajamo ideologiju, medijsku manipulaciju (dezinformacija, pogrešna informacija i prikriveno oglašavanje), klevetu i govor mržnje. Koliko novinari poštuju osnovne novinarske principe u izvještavanju (istina, objektivnost) te koriste li u svom diskursu društveno-štetne komunikacijske forme provjerili smo na primjeru predsjedničke kampanje koja se pokazala važnim političko- društvenim, ali i medijskim događajem. Metodom kvalitativne i kvantitativne analize sadržaja u više od mjesec dana analizirano je 719 priloga u trima dnevnicima: Jutarnjem listu, Večernjem listu i Vjesniku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Visoka poslovna škola s pravom javnosti

Autor s matičnim brojem:
Tanja Grmuša, (353434)