Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 527506

Utjecaj školske kulture na kvalitetu nastave


Kragulj, Snježana
Utjecaj školske kulture na kvalitetu nastave // Deveti susret pedagoga Hrvatske: Pedagog u razvoju kurikuluma i kulture odgojno-obrazovne ustanove
Zadar, Hrvatska, 2011. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)


Naslov
Utjecaj školske kulture na kvalitetu nastave
(The Impact of School Culture on the Quality of teaching)

Autori
Kragulj, Snježana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni

Skup
Deveti susret pedagoga Hrvatske: Pedagog u razvoju kurikuluma i kulture odgojno-obrazovne ustanove

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 11–13.04.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Školska kultura; nastava; kulturne norme; ozračje u nastavi; kreativnost.
(School culture; education; cultural norms; the atmosphere in the classroom and creativity)

Sažetak
Kulturu je uopće teško definirati, a ako bismo u obzir uzeli samo jedan dio kulture - školsku kulturu, opet bismo naišli na veliki broj definicija. Generalno gledajući, kulturu škole možemo definirati i kao ozračje koje prevladava u nekoj organizaciji (odgojno-obrazovnoj ustanovi), a čine ju razni aspekti: metafore, običaji, obredi, rituali, mitovi, simboli, priče i humor. (Stool i Fink, 19996.) Možemo reći da se u osnovnim školama više radi na tome da svi sudionici odgojno-obrazovnog procesa stvaraju zajedničku kulturu škole, prema kojoj će ona biti prepoznatljiva u svojoj okolini i razlikovati se od drugih škola, dok je u srednjim školama više naglasak na stvaranju nekoliko „obrazaca kulture“ unutar jedne škole, koja svojim vrijednostima i idejama okuplja one učenike koji imaju sličan sustav vrijednosti. Kulturu škole čine individualne kulture i sustavi vrijednosti učitelja, ravnatelja, stručnih suradnika, roditelja i samih učenika, ali na nju utječu i promjene u političko-socijalno-društvenom životu. Kultura škole ima veliki utjecaja na kvalitetu nastave. Stool i Fink, 1996. navode 10 kulturnih normi koje postavljaju temeljima uspješnog unapređenja kvalitete nastave: zajednički cilj („znamo kamo idemo“), odgovornost za uspjeh („moramo uspjeti“), kolegijalnost („zajednički radimo na ovome“), kontinuirano unapređivanje („možemo se poboljšati“), doživotno učenje („ učenje je za svakoga“), prihvaćanje rizika („učimo pokušavajući nešto novo“), podrška („uvijek je netko tu da ti pruži pomoć“), uzajamno poštovanje („svatko može nešto ponuditi“), otvorenost („možemo razgovarati o našim razlikama“), pohvale i humor („zadovoljni smo sobom“). Navedene kulturne norme promatrane iz didaktičke perspektive nalaze svoje odgovore u suvremenoj nastavi. Norme se u radu prikazuju kao kultura odnosa između nastavnika i učenika, nude se ideje kako svaka od normi na kreativan način može pridonijeti stvaranju i poboljšanju kvalitete nastave, ali i važnost ozračja u nastavi koje predstavlja mikrokulturu odgojno-obrazovnog procesa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Branko Bognar, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Snježana Dubovicki, (312473)