Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Utjecaj školske kulture na kvalitetu nastave (CROSBI ID 575847)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa

Kragulj, Snježana Utjecaj školske kulture na kvalitetu nastave // Deveti susret pedagoga Hrvatske: Pedagog u razvoju kurikuluma i kulture odgojno-obrazovne ustanove Zadar, Hrvatska, 11.04.2011-13.04.2011

Podaci o odgovornosti

Kragulj, Snježana

hrvatski

Utjecaj školske kulture na kvalitetu nastave

Kulturu je uopće teško definirati, a ako bismo u obzir uzeli samo jedan dio kulture - školsku kulturu, opet bismo naišli na veliki broj definicija. Generalno gledajući, kulturu škole možemo definirati i kao ozračje koje prevladava u nekoj organizaciji (odgojno-obrazovnoj ustanovi), a čine ju razni aspekti: metafore, običaji, obredi, rituali, mitovi, simboli, priče i humor. (Stool i Fink, 19996.) Možemo reći da se u osnovnim školama više radi na tome da svi sudionici odgojno-obrazovnog procesa stvaraju zajedničku kulturu škole, prema kojoj će ona biti prepoznatljiva u svojoj okolini i razlikovati se od drugih škola, dok je u srednjim školama više naglasak na stvaranju nekoliko „obrazaca kulture“ unutar jedne škole, koja svojim vrijednostima i idejama okuplja one učenike koji imaju sličan sustav vrijednosti. Kulturu škole čine individualne kulture i sustavi vrijednosti učitelja, ravnatelja, stručnih suradnika, roditelja i samih učenika, ali na nju utječu i promjene u političko-socijalno-društvenom životu. Kultura škole ima veliki utjecaja na kvalitetu nastave. Stool i Fink, 1996. navode 10 kulturnih normi koje postavljaju temeljima uspješnog unapređenja kvalitete nastave: zajednički cilj („znamo kamo idemo“), odgovornost za uspjeh („moramo uspjeti“), kolegijalnost („zajednički radimo na ovome“), kontinuirano unapređivanje („možemo se poboljšati“), doživotno učenje („ učenje je za svakoga“), prihvaćanje rizika („učimo pokušavajući nešto novo“), podrška („uvijek je netko tu da ti pruži pomoć“), uzajamno poštovanje („svatko može nešto ponuditi“), otvorenost („možemo razgovarati o našim razlikama“), pohvale i humor („zadovoljni smo sobom“). Navedene kulturne norme promatrane iz didaktičke perspektive nalaze svoje odgovore u suvremenoj nastavi. Norme se u radu prikazuju kao kultura odnosa između nastavnika i učenika, nude se ideje kako svaka od normi na kreativan način može pridonijeti stvaranju i poboljšanju kvalitete nastave, ali i važnost ozračja u nastavi koje predstavlja mikrokulturu odgojno-obrazovnog procesa.

školska kultura; nastava; kulturne norme; ozračje u nastavi; kreativnost.

nije evidentirano

engleski

The Impact of School Culture on the Quality of teaching

nije evidentirano

school culture; education; cultural norms; the atmosphere in the classroom and creativity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Deveti susret pedagoga Hrvatske: Pedagog u razvoju kurikuluma i kulture odgojno-obrazovne ustanove

predavanje

11.04.2011-13.04.2011

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija